کد خبر: 45607 A

نمایش اثر هنرمند آلمانی در کیش/ روایت شیفتگی گونتر اوکر از حافظ

نمایش اثر هنرمند آلمانی در کیش/ روایت شیفتگی گونتر اوکر از حافظ

آثار "گونتر اوکر" هنرمند آلمانی در کیش به نمایش گذاشته شد.

ایران آرت، نمایشگاه هنری و فرهنگی"کرنش به حافظ" با نمایش مجموعه ای از آثار "گونتر اوکر" هنرمند مشهور آلمانی دوشنبه شب در مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش گشایش یافت.

 به گزارش ایرنا در این نمایشگاه ۴۲ اثر هنری و تجسمی از هنرمند و نقاش معاصر "گونتر اوکر" که باالهام از اشعار حافظ ،شاعر و عارف بزرگ ایرانی خلق شده به نمایش گذاشته شد.

 این نمایشگاه فرهنگی، هنری و ادبی با حضور خالق این آثار، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی این منطقه و جمعی از هنرمندان، طی آیینی امروز ۱۴ بهمن به روی بازدیدکنندگان باز شد و تا ۱۱ اسفند برپا خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، "گونتر اوکر" نقاش برجسته ۸۸ ساله آلمانی و از شیفتگان غزل‌های حافظ است و تحت تأثیر  اشعار این شاعر بزرگ ایرانی، آثاری برجسته  را خلق کرده و در جای جای جهان و استانهای مختلف کشورمان با عنوان "کرنش به حافظ" به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه آثار هنری "گونتر اوکر" از غزل‌های حافظ نخستین بار در سال ۹۴ و در شیراز رونمایی شد، این نمایشگاه در کشور آلمان نیز رونمایی شد و پس از آن فروش دیوان حافظ در آلمان به اوج رسید و قرار شد که یک تور جهانی و نمایشگاهی از آثار هنری "گونتر اوکر" در جهان برگزار شود.

 ونتر اوکر (Günther Uecker) هُنرمند معاصرِ آلمانی در سال ١٩٣٠ در آلمانِ شرقی و در خانواده‌ای روستایی و کشاورز متولّد شد. سال‌های نوجوانی‌اش با جنگِ جَهانی دُوم همزمان بود. تجربه‌ جنگ، خُشونت و ویرانی، تأثیرِ عَمیقی بر او گذاشت و پس از جنگِ ‌جهانیِ دوم، هنر جدید را در آثارش نمایش داد و از مواد و تکنیک‌هایِ نو بهره گرفت.

یکی از ویژگی‌های این هنرمند، گرایش او به گرفتن مفاهیم از حوزه‌های گوناگون فرهنگی به‌ویژه فرهنگ‌های آسیایی و وارد کردن آن‌ها به جهانِ آثار خود است.

 گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیر ایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی کـــرده است.

 

حافظ کیش گونتر اوکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین