کد خبر: 46018 A

سم رالی برنده جایزه عکاسی حیات وحش شد/ تصویری جالب از دسته به یقه شدن دو موش

سم رالی برنده جایزه عکاسی حیات وحش شد/ تصویری جالب از دسته به یقه شدن دو موش

تصویر نزاع دو موش بر سر تکه غذا در مترو شهر لندن، به عنوان برنده جایزه «عکاس حیات وحش منتخب مردم» سال ۲۰۱۹ برگزیده شد.

ایران آرت، تصویر زیر که توسط "سم رالی" (Sam Rowley) عکاس جوان بریتانیایی به ثبت رسیده، از بین بالغ بر 48 هزار تصویر جایزه عکاس حیات وحش را که توسط آرای مردم انتخاب می شود، از موزه تاریخ طبیعی لندن دریافت کرد:

رالی علت محبوبیت این عکس را ارتباط برقرار کردن انسان ها با آن دانسته و می گوید:"همه موش ها را می شناسند، ولی آیا تا حالا آنها را به این شکل دیده بودیم؟ امیدوارم بعد تازه ای از این گونه رایج را آشکار کرده باشم."

رالی پنج شب در ایستگاه مترو دراز کشید تا بتواند عکس خارق العاده بالا را ثبت کند. او نام ایستگاه را فاش نکرد ولی به مشکلاتی که ساکنین کوچک مترو با آنها روبرو هستند، اشاره کرد و گفت:"این موش ها مدام صدای غرش قطارها را می شنوند و همیشه در تاریکی زندگی می کنند. بسیاری از آنها اصلاً نور خورشید را ندیده اند و روی چمن ها قدم نگذاشته اند. تونل ها مکان ناامید کننده ای برای زندگی هستند وقتی که برای قطعه نان کوچک باید باهم دعوا کنند."

به گزارش اقتصاد نیوز، عکاس یاد شده این تصویر را در وب سایتش برای فروش قرار داده و قصد دارد در آینده باز هم از حیوانات عکسبرداری کند. وی در حال حاضر به عنوان محقق در شهر بریستول برای واحد فیلمسازی تاریخ طبیعی شبکه BBC فعالیت می کند.

در ادامه تصاویری که در بین عکس های نامزد شده بالاترین آرا را کسب کرده اند، مشاهده می کنید:

 

حمل مار آناکوندا توسط پلنگ ها در برزیل. عکاس: Michel Zoghzhog

 

بیگاری از اورانگوتان برای تفریح. عکاس: Aaron Gekoski

 

گوزن های شمالی. عکاس: Francis De Andres

 

نوازش توله کرگدن توسط خانه به دوش کنیایی. عکاس:Martin Buzora

 

 

جایزه عکاسی حیات وحش بریتانیا سم رالی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین