کد خبر: 46194 A

زورخونه به روایت ۲۷ هنرمند در گالری ایوان/ویدئو

زورخونه به روایت ۲۷ هنرمند در گالری ایوان/ویدئو

گالری ایوان عصر جمعه دوم اسفند نمایشگاهی جالب توجه را به نمایش می گذارد: "زورخونه" با کیوریتوری مهدی منصوری.

ایران آرت: در این نمایشگاه آثاری از قاسم حاجی زاده، فریدون آو ، خسرو حسن زاده، هامون علیپور ، سپیده نوری ، پیمان شفیع زاده ، محسن احمدوند، جمیله پورنیا، مهدی منصوری ، بهاره ستاری فر، غزال علیاری ، سپیده ذرات، ابولفضل معصومی ، پارمیس خوشنویس، فتانه رحیمی ،آریا ساعتچی، فرشید ریاحی پناه ، پرنیان امیدی، امین عباسی ،آرفه آراد ، پدرام لسانی ، محمد حسنی، فرناز ناصربخت، آلاله صمیمی ، ارشیا فاموری، هدی سراج و یزدان سعدی به نمایش در می آید.

در تعریف این نمایشگاه این متن منتشر شده است:" بار‌ِ کلامیِ تک واژه‌ ی «ایرانی» فارغ از تبعیض نژاد و ملیت، حامل هزاران پیام منحصر به فرد فرهنگی است.منحصر به فرد از ابتدا... از انسان نخستین که بر خلاف سایر ادیان و اقوام معتقدیم بدون گناه نخستین پای بر زمین خاکی گذاشته و با هدف ترویج عشق و‌ معرفت به استمرار زایش پرداخته ،عشق و معرفتی که نسل به نسل با کدهای وراثتی مان منتقل شد و در هر دوره تاریخی نمودی خاص داشت.

اما از نمونه های بارز شخصیت های ویژه اجتماعی ایرانی میتوان به پهلوان و آیین پهلوانی اشاره کرد.آمیخته ای از اندامی ورزیده و مرامی والا ... ورزش به نشان تندرستی و خصایص والای انسانی به نشان صحت اخلاقی.

اما در نسل معاصر... این کدهای وراثتی خاص ایرانی چه نمودی دارند؟ پهلوان جز تصویری خاک گرفته اما قابل احترام در ذهن ما چه شمایلی را جز عده ای بدلکار مثال میزند؟ اندام ورزیده ؟ آری اما صرفا برای نمایش و غالبا به زعم عواملی غیر ورزشی.

مرام و جوانمردی؟ آن هم آری ، اما تنها برای شعارهای مجازی. ترکیب شعار و و نمایش ما را محکوم به جهان سومی بودن میکند نه انسانی معاصر و پهلوان منش از نسل مشی و مشیانه...."

هر دو گالری ایوان و ایوان دو میزبان این نمایشگاه تامل برانگیز خواهند بود.

 

حجم ویدئو: 1.75M | زمان ویدئو: 00:00:50
گالری ایوان فریدون آو قاسم حاجی زاده مهدی منصوری گالری ایوان دو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین