کد خبر: 46675 A

بازگشایی مجدد موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد/ توضیحات علی اکبر امین تفرشی:

بازگشایی مجدد موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد/ توضیحات علی اکبر امین تفرشی:

تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد به یک مکان فرهنگی و تاریخی بسیار معتبر منتقل خواهد شد و به زودی طی آئین‌ باشکوهی با حضور جامعه فرهیخته هنر ایران، بازگشایی می شود.

ایران آرت: علی اکبر امین تفرشی، مدیر ارشد اجرایی موزه بانک پاسارگاد با اعلام خبر فوق گفت: تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد با توجه به اتمام مدت قرارداد از میانه پاییز امسال از موسسه فرهنگی هنری صبا نقل مکان کرده و با هدف رونق افزایی به محیط فرهنگی و هنری کشور، به زودی در یک فضای زیبای تاریخی و فرهنگی دایر می‌شود.

امین تفرشی افزود: مایه مباهات است بانک پاسارگاد و گروه مالی پاسارگاد بر مبنای تعهد اجتماعی خود و با همراهی شایان توجه هنرمندان ارزنده کشور، توانسته‌اند گنجینه‌ای فاخر و ارزشمند گرد هم آورند که غنای تاریخی و فرهنگی مثال زدنی در خصوص هنر مدرن و معاصر ایران را دارد.

موزه بانک پاسارگاد

او تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین اهداف تاسیس موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد علاوه بر حمایت از هنر و هنرمندان ایران زمین، کمک به اشاعه مفهوم اقتصاد هنر و راه اندازی تماشاگهی دائمی بود تا هنردوستان، دانشجویان رشته‌های هنر، شهروندان و میهمانان خارجی بتوانند مجموعه تقریباً کاملی از آثار هنری معاصر ایران را زیر یک سقف مرور کنند و بسیار خرسندیم از سال 1387 این مهم را ممکن ساخته‌ایم و اکنون در مکان تازه با امکانات گسترده‌تر، آن را ادامه خواهیم داد.

علی اکبر امین تفرشی

امین تفرشی با اعلام این نکته که در سال‌ها و ماه‌های اخیر هم گنجینه موزه بانک پاسارگاد با خرید آثار بسیار شاخص و شاهکارهای هنری جدید، غنی‌تر و جذاب تر شده است، اعلام کرد: عملیات بهسازی و آماده سازی محل جدید استقرار موزه، در حال انجام است و محیط نمایشی استانداردی که شایسته مردم ایران و هنر ایران باشد را تدارک دیده ایم که امیدواریم به زودی در قالب یک افتتاحیه با شکوه درهای این مجموعه نفیس و ارزشمند به روی هم‌وطنان عزیز و فرهیخته و اهالی فرهنگ و هنر گشوده شود.

موزه بانک پاسارگاد

گفتنی است گنجینه تماشاگه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد بیش از یک دهه است با تلاش مستمر و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره، با در اختیار داشتن حدود ششصد قطعه اثر هنری شاخص مدرن و معاصر به مجموعه‌ای گران‌بها و منحصر به فرد در زمینه هنرهای تجسمی معاصر بدل شده است و در حقیقت مرور تاریخ هنر معاصر ایران از این طریق امکان‌پذیر شده است.

 

موزه بانک پاسارگاد علی اکبر امین تفرشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین