کد خبر: 46707 A

غریبه‌ای که به دل پیکاسو نشست/ ماجرای جالب آشنایی با یک سلبریتی

غریبه‌ای که به دل پیکاسو نشست/ ماجرای جالب  آشنایی با یک سلبریتی

دیوید داگلاس دانکن از داستان ورود خود به خانه پابلو پیکاسو می‌گوید. غریبه ای که بلافاصله به دل پیکاسو می نشیند و اجازه عکاسی نامحدود کسب می کند.

ایران آرت، همواره ارتباط گرفتن با سلبریتی‌ها و هنرمندان معروف و حتی ابراز یک سلام و احوالپرسی ساده٬ کوتاه و سریع٬ بسیار دشوار بوده و در اکثر موارد موفقیتی حاصل نمی‌شود. حال اگر هنرمند در حوزه فعالیت خود با فاصله سرآمد زمانه خود در تمام دنیا باشد دیگر امید برای گرفتن عکس یا مصاحبه ای هرچند کوتاه به صفر نزدیک‌می شود.

البته که سلبریتی‌های در این سطح هم نیازمند دیده شدن و در صدر باقی ماندن هستند و در چنین شرایطی تنها خبرنگاران و چهره‌های رسانه‌ای بسیار مشهور و همتراز آنها می‌توانند با سلبریتی‌های مشهور جهانی عکس و گفتگو بگیرند.

دیوید داگلاس دانکن این عکس را در سال 1957 در منزل شخصی پابلو و ژاکلین پیکاسو گرفته است. پیکاسو و همسرش ژاکلین در این تصویر در خانه شان در شهر ساحلی کن فرانسه در حال استراحت هستند.

به گزارش تسنیم، دیوید داگلاس دانکن که سال 2018 در سن 102 سالگی درگذشت خوش شانس ترین عکاس تاریخ این هنر محسوب می شود.

‌حالا به ذکر دلیل برای عنوان خوش سانس‌ترین عکاس برای او‌ می‌پردازیم. دیوید سال 1956 تصمیم می‌گیرد از آمریکا برای ملاقات و عکسبرداری از مشهورترین هنرمند جهان راهی فرانسه شود‌. او راهی فرانسه می‌شود و در عین شگفتی با استقبال کم نظیر پیکاسو ‌مواجه می شود.

دیوید البته پیش از این بخاطر فعالیت هایش به عنوان فوتو ژورنالیست در نیروی دریایی آمریکا در جنگ شبه جزیره کره به شهرت رسیده است‌. رابرت کاپا دوست و همکار عکاس دیوید او را ترغیب می‌کند که برای گرفتن عکس از پیکاسوی بزرگ به فرانسه برود و دیوید با اطمینان کامل راهی فرانسه می شود.

زمانی که دیوید در خانه پیکاسو را می زند٬ ژاکلین همسر پیکاسو در را باز می‌کند. ده دقیقه از مکالمه و احوالپرسی دیوید و پیکاسو و همسرش نمی‌گذرد که او اولین پرتره اختصاصی پیکاسو را عکاسی می‌کند. امروزه این پرتره یکی از معروف ترین پرتره های پیکاسو محسوب می شود.

از آن زمان دیوید داگلاس دانکن تنها عکاسی در جهان بود که در تمام خانه‌ و‌ محل‌های اقامت پیکاسو در هر شرایطی بدون محدودیت عکاسی کرده است.

پیکاسو هیچگاه از او نخواست که عکس خاصی از او بگیرد و هرگز در هیچکدام از عکس‌ها ژست نگرفت و همه عکس‌ها به صورت عادی و در حین کار یا استراحت ثبت شده است.

پیکاسو هیچگاه کوچکترین محدودیتی برای عکسبرداری دیوید اعمال نکرد و تنها حرفش این بود که "تو عکست را بگیر من هم نقاشی‌ام را می‌کشم"   

از این دوستی و‌همکاری دیوید و پیکاسو٬ هزاران عکس خلق شد. در عکسی پیکاسو در مقابل تابلوی نقاشی اش در حال پایکوبی ست و در دیگری دارد ماسک امتحان می کند. بسیاری از عکس ها هم مانند این در سال 1957 در خانه پیکاسو در شهر کن گرفته شدند که گوشه ای از شخصیت لطیف و اسطوره ای این هنرمند بزرگ با آثار منحصر به فرد را به تصویر کشیده است.

در این عکس اطراف پیکاسو مملو از وسایل کار اوست و انگار خود او یکی از عناصر بوم نقاشی این تصویر است و ژاکلین همسرش در گوشه ای دیگر در حال خواندن روزنامه است.

"پیکاسو از نگاه و زاویه لنز دیوید داگلاس دانکن" نام نمایشگاهی از آثار این عکاس تلاش گر است که از 28 فوریه در گالری هاوزر اند ورت آلمان به نمایش گذاشته خواهند شد.

پابلو روئیس ای پیکاسو نقاش برجسته و از مهم ترین و تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم است. او با همراهی ژرژ براک نقاش و پیکر تراش فرانسوی سبک کوبیسم را به وجود آوردند. ازجمله آثار مشهور پیکاسو می توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو 25 اکتبر 1881 در مالاگای اسپانیا به دنیا آمد و در 8 آوریل سال 1973 و در سن 91 سالگی در شهر مووژین فرانسه چشم از جهان فرو بست.

 

پابلو پیکاسو دیوید داگلاس دانکن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین