کد خبر: 47214 A

بنکسی و یک سال پرحاشیه/ حضور غیرمنتظره در ونیز تا نقاشی عجیب از پارلمان بریتانیا

بنکسی و یک سال پرحاشیه/ حضور غیرمنتظره در ونیز تا نقاشی عجیب از پارلمان بریتانیا

امسال بنکسی، سرشناس‌ترین هنرمند گرافیتی جهان، در صدر اخبار تجسمی بود و هر ماه رد و نشانه‌ای از او در اخبار هنری دیده می‌شد.

ایران آرت: همه به نام می‌شناسندش و به چهره نه. این است ماجرای جناب آقای بنکسی که البته نامش هم مستعار است، اما چه فرقی به حال ما و دنیا دارد که او را مثلا با خطوط واقعی چهره و اسم شناسنامه‌ای بشناسیم وقتی می‌شود با نقاشی‌های خاص و طعنه‌آمیزش در خیابان‌های جهان رصدش کرد، از لندن گرفته تا ژاپن و نوار غزه و ... فرقی ندارد کیست و چه نامی دارد وقتی اعتراض کردن را به شکل درستی بلد است و می‌شود در گرافیتی‌هایی که خلق کرده طنزهای بعضا سیاه اجتماعی و سیاسی و مسائل روز جهان را تماشا کرد.

​به گزارش جام جم، امسال یعنی همین 98 خودمان این هنرمند گرافیتی اهل بریتانیا در صدر خبرهای تجسمی جهان بود و خلاصه هر ماه رد و نشانه پررنگی از او و فعالیت‌هایش لابه‌لای اخبار دیده می‌شد:

12 فروردین:

اثری از بنکسی در حراج ساتبیز هنگ‌کنگ چکش خورد که در آن کاری از بنکسی با قیمت پیشنهادی یک میلیون تا یک‌میلیون و 500 هزار دلار هنگ‌کنگ به فروش رسید.

24 اردیبهشت:

بنکسی یک نقاشی دیواری در ونیز ایتالیا کشید‌، تصویری از یک‌کودک مهاجر در حالی که جلیقه نجات به تن دارد.

نقاشی دیواری بنکسی در ونیز دیده شد

26 خرداد:

نمایشگاه «بنکسی - نابغه یا تباه‌گر؟» در شهر لیسبون پرتغال دایر شد. پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی از آثار بنکسی به نمایش درآمده که برپایی نمایشگاهی حاوی ۲۰ اثر از او بود که اسفند ۱۳۹۷ تا در شهر تایپه پایتخت تایوان روی دیوار بودند.

24 تیر:

مردم بریتانیا ناشناس‌ترین نقاش سرشناس تاریخ را به بزرگانی چون رامبراند و مونه ترجیح دادند و بنکسی را محبوب‌ترین نقاش تاریخ از نگاه خود برگزیدند.

نقاشی دیواری جنجالی بنکسی ناپدید شد

27 مرداد:

اعلام شد که آثار بنکسی، هنرمند مرموز بریتانیایی در دو حراج آنلاین کریستیز و ساتبیز لندن عرضه خواهد شد. بر طبق اخبار منتشر شده آن زمان، «دختری با بادکنک» با مبلغ تخمینی ۶۰ تا ۸۰ هزار پوند و «به جهنم خوش آمدید» با قیمت تخمینی ۱۸ هزار تا ۲۲ هزار پوند در جریان آن به حراج گذاشته می‌شدند.

4 شهریور:

نقاشی دیواری بنکسی که به عنوان نمادی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خلق شد، از روی دیوار ساختمان شهر بندری دوور ناپدید شد. در این نقاشی دیواری یک کارگر در حال حذف‌کردن یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا بود.

11 مهر:

نقاشی بنکسی از پارلمان انگلستان با شامپانزه‌هایی که جای نماینده‌ها نشسته‌اند، به قیمت باورنکردنی ۱۲ میلیون دلار فروخته شد. این بالاترین قیمتی است که تا کنون برای اثر هنری یک هنرمند خیابانی پرداخت شده است.

نقاشی جنجالی بنکسی از مجلس انگلستان رکورد زد/ عکس

9 آبان:

صحنه تولد عیسی مسیح (ع) اثر دست بنکسی روی دیوار هتلی در بیت‌لحم که وی مالک آن است، نقش بست. این اثر هنری تحت عنوان زخم بیت‌لحم، آخوری را نشان می‌دهد که مسیح نوزاد در گهواره‌ای در آن قرار دارد و حفره‌ای ایجاد شده از یک گلوله در قسمت بالای تصویر مشخص است.

نقاشی تولد مسیح در نوار غزه/ جنجال تازه بنکسی رونمایی شد

19 آذر:

بنکسی از اثر هنری جدید خود با موضوع «بی‌خانمانی» رونمایی کرد. این نقاشی دیواری روی یکی از دیوارهای نزدیک جواهرفروشی‌های شهر «بیرمنگام» کشیده شده است.

بنکسی

28 دی:

آثار بنکسی هنرمند خیابانی انگلیس همراه با آثار برایان دونلی معروف به KAWS هنرمند و طراح آمریکایی، در نیویورک به‌نمایش گذاشته شد.

27 بهمن:

قطعه‌ای اثر هنر نقاشی خیابانی (گرافیتی) در شهر بریستول انگلستان مربوط به «بنکسی» تخریب شد.

اثر مشهور بنکسی تخریب شد

2 اسفند:

نمایشگاه آثار بنکسی در عربستان در مرکز مالی ملک عبدا... در ریاض آغاز به کار کرد و تا روز اول اردیبهشت ۹۹ ادامه خواهد داشت. این برای اولین بار است که نمایشگاهی از آثار بنکسی در خاورمیانه برگزار می‌شود.

 

بنکسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین