کد خبر: 47337 A

سرقت شبانه سه اثر هنری گران‌قیمت

سرقت شبانه سه اثر هنری گران‌قیمت

سه اثر هنری از نقاشان معروف دنیا به‌ارزش ۱۲ میلیون دلار از موزه هنر کالج آکسفورد ربوده شد.

ایران آرت: این سه اثر متعلق به سده های ۱۶ و ۱۷ و هنر دست وان دایک (van Dyck) نقاش فلاندری و سالواتور روزا (Salvatore Rosa) و آنیباله کاراچی (Annibale Carracci) دو نقاش ایتالیایی است.

پایگاه اینترنتی آرت نت در گزارشی در این خصوص نوشت: سرقت شبانه انجام شده و مشخص نیست که سارقان چطور به این موزه هنری دسترسی پیدا کرده‌اند.

پلیس انگلیس از افرادی که شاهد وقوع جرم بوده اند و یا کسانی که احتمالا از محوطه اطراف محل سرقت تصاویری در دست دارند، درخواست کمک کرده است.

پلیس همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این آثار هنوز از سارقان پس گرفته نشده، اما تحقیقات برای یافتن آن و بازداشت مجرمان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، آنتونی وان دایک نقاش بلژیکی سبک باروک بود که ۲۲ مارس ۱۵۹۹ به دنیا آمد و ۹ دسامبر ۱۶۴۱ از دنیا رفت. وی پس از کسب موفقیت هایی در هلند و ایتالیا، به نقاش درباری انگلیس تبدیل شد.

وان دایک به شهرت بالایی دست یافت و شیوه نگارگری وی به سبکی غالب در نقاشی پرتره انگلیس بدل شد.

سالواتور روزا نقاش سبک باروک ایتالیا بود که ۲۰ ژوئن یا ۲۱ ژوئیه ۱۶۱۵ متولد شد و ۱۵ مارس ۱۶۷۳ وفات یافت. وی علاوه بر نقاشی، در زمینه شعر و چاپ نیز مهارت داشت و در ناپل، رم و فلورانس فعالیت می کرد.

آنیباله کاراچی نقاش ایتالیایی بود که در بولوگنا و رم فعالیت می کرد. وی ۳ نوامبر ۱۵۶۰ به دنیا آمد و ۱۵ ژوئیه ۱۶۰۹ از دنیا رفت. وی به همراه برادر و یکی از اقوامش، جزو پیشکسوتان سبک باروک به شمار می رفت.

نقاشی های تولید شده تحت مدیریت آنیباله در نگارخانه پالازو فارنز (Palazzo Farnese) طی دهه ها، از بانفوذترین آثار در نقاشی روم باستان بود.

 

نقاشی اثر هنری وان دایک سالواتور روزا آنیبله کاراچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین