کد خبر: 48194 A

تجربه‌ای جدید در دنیای هنر / آثار هنری را قبل از خرید در خانه خود امتحان کنید

تجربه‌ای جدید در دنیای هنر / آثار هنری را قبل از خرید در خانه خود امتحان کنید

نمایشگاه واقعیت افزوده، برای فروش آثار هنری در شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح بین‌المللی آغاز به کار کرد.

ایران آرت: سباستین ارازوریز (Sebastian Errazuriz) هنرمند شیلیایی یک نمایشگاه آنلاین ایجاد کرده است که به علاقمندان به هنر  امکان می‌دهد، پیش نمایش آثار هنری را در خانه خود با استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده در طول شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

با بسته شدن موزه‌ها، گالری‌ها و به تعویق افتادن نمایشگاه‌ها، سباستین ارازوریز و زاندر اکبلاد (Zander Eckblad) برنامه‌ای به نام All Show را توسعه دادند تا هنرمندان بتوانند آثار خود را منتشر کنند و خریداران می‌توانند پیش نمایش آنها را در خانه خود ببینید و سپس این آثار را خریداری کنند.

در این برنامه بینندگان می‌توانند از طریق تلفن‌های هوشمند خود، آثار هنری را در وب سایت دنبال کنند و هنگامی که اثر مورد علاقه خود را پیدا کردند، پیش نمایش آنها را در بخش "See in AR"  که یک صفحه جدید با نماد دست است در تلفن خود راه‌اندازی کنند.

2

بخش AR اجازه می‌دهد تا یک نمایشگاه با فاصله اجتماعی برگزار شود و کاربر را برای کلیک بر روی نماد راهنمایی می‌کند و باعث می‌شود تا آثار هنری در خانه او ظاهر شود. سپس در صورت علاقه‌مند بودن می‌توانند با هنرمند جهت خرید، تماس بگیرند.

شیوع کرونا موج بعدی ابراز خلاقیت را به وجود می‌آورد

سباستین ارازوریز درباره این گالری مجازی گفت: "برنامه AR می‌تواند ناکارآمدی‌های که در معاملات هنری وجود دارد را از بین ببرد و زمینه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری هنری را فراهم ‌کند، به ویژه این موضوع می‌تواند برای هنرمندان الهام‌بخش باشد و به آنها در جهت عرضه آثارشان کمک کند.

ارازوریز  که در شیلی متولد و در لندن بزرگ شده، معتقد است که مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در آینده نزدیک باعث ایجاد روش‌های جدید برای ابراز خلاقیت خواهد شد.

او معتقد است که واقعیت افزوده در ادامه این بحران، تأثیر خود را بر نوع هنری که مردم خواستار هستند، می‌گذارند، زیرا نحوه مشاهده آثار هنری متفاوتی را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: "واقعیت افزوده دنیای هنر و طراحی داخلی را به ترتیبی که هست مختل می‌کند و سیستم عامل‌های دیجیتال به زودی کل فضاهای هنری از موسیقی تا فیلم و رسانه‌های خبری را در اختیار می‌گیرند.

ارازوریز همچنین به طور جنجالی تخریب حرفه معماری را به دست هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده و در سری فیلم‌هایی که در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرده، گفت: "فکر می‌کنم مهم است که هرچه سریع‌تر به معماران اخطار داده شود که 90 درصد از مشاغل‌شان در معرض خطر است."

1

زاندر اکبلاد نیز در این زمینه گفت: "آینده قطعاً در فضای مجازی است و با ورود نسل جدید اینترنت‌های 5G، فناوری اسکن سه بعدی و عینک واقعیت افزوده؛ هنر همانطور که می‌دانیم برای همیشه تغییر خواهد کرد و ما به دنبال آغاز یک دنیای جدید هنری هستیم."

بای تجربه برنامه  All Show می توانید اینجا را کلیک کنید.

 

 

ویروس کرونا برنامه All Show Sebastian Errazuriz Zander Eckblad
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین