کد خبر: 48228 A

ببینید: فاصله‌گذاری اجتماعی سوژه هنر شد/ فروش موفق ۶ اثر جورج کوندو

ببینید: فاصله‌گذاری اجتماعی سوژه هنر شد/ فروش موفق ۶ اثر جورج کوندو

شخصیت‌ها در این مجموعه جدید اغلب به صورت جفت‌هایی ظاهر می‌شوند که با خطوط متقاطع به یکدیگر پیوند داده شده‌اند اما در عین حال زاویه نگاهشان با هم تلاقی ندارد.

ایران آرت: با وجود اما و اگرهای موجود درباره استقبال هنر دوستان از فروش آنلاین آثار هنری در روزهای قرنطینه، هر ۶ اثر "جورج کوندو" نقاش نامدار آمریکایی که با درون‌مایه اصلی فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی شده بودند، در یک نمایشگاه آن‌لاین به فروش رسیدند.

آرت نیوزپیپر خبر داده این نقاشی‌ها در مجموعه‌ای با عنوان نقاشی‌هایی برای شخصیت‌های دورافتاده (Drawings for Distanced Figures) با قیمتی بین ۱۰۰ و ۱۲۵ هزار دلار به فروش گذاشته شده بودند.

کوندو این مجموعه را طی یک ماه گذشته در استودیو خانگی خود واقع در شهر نیویورک و با استفاده از پاستل مومی، مداد رنگی و جوهر کشید.

به گزارش ایرنا، در بیانیه گالری در این باره آمده است: شخصیت‌ها در این مجموعه جدید اغلب به صورت جفت‌هایی ظاهر می‌شوند که با خطوط متقاطع به یکدیگر پیوند داده شده‌اند اما در عین حال زاویه نگاهشان با هم تلاقی ندارد.

 
1
شخصیت از هم گسیخته اثر جورج کوندو

 

2
شخصیت‌های مولکولی اثر جورج کوندو

 

3
با هم و از هم جدا اثر جورج کوندو



کوندو در کلیپی که آن‌لاین منتشر شد درباره آثارش می‌گوید: نقاشی یک شیوه زندگی است، این کار یک فعالیت خصوصی است که اساسا زمانی آن را انجام می‌دهید که کسی تماشا نمی‌کند. اما حالا در شرایطی هستیم که هیچکس حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند نقاشی کردنمان را تماشا کند چون همگی در قرنطینه خانگی هستیم. همه در خانه نشسته و سعی می‌کنیم راه خود را به نوعی از جهان خیالی باز کنیم که زندگی را بهتر خواهد کرد. من افرادی را تصور می‌کنم که از هم فاصله گرفته‌اند؛ خودشان نمی‌خواهند این طور باشد اما باید این کار را بکنند. در این نقاشی‌ها شخصیت‌های خلق شده‌اند تا شبیه افرادی باشند که دلم می‌خواست ببینم.

 
4
ترس از هم‌زیستی اثر جورج کوندو

 

5
زندگی‌های موازی اثر جورج کوندو



6
تماس طولی اثر جورج کوندو



با اعلام گالری هاوسر اند ورث، ۱۰ درصد از سود حاصل از نمایشگاه آن‌لاین نقاشی‌های کوندو به صندوق همبستگی سازمان بهداشت جهانی در مقابله با کووید-۱۹ اختصاص داده می‌شود.

 

نقاشی نقاش اثر هنری جورج کوندو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین