ایران آرت: فیلم دوربین های امنیتی لحظه‌ای را نشان می دهد که یک سارق آثار هنری برای سرقت تابلوی نقاشی "ونسان ونگوگ" در موزه سینگر لارن هلند با چکش شیشه‌ها را شکسته و اثر نقاشی میلیون پوندی را زیر بغل گرفته و می‌گریزد. این موزه در نزدیکی آمستردام پایتخت هلند واقع شده است.

سرقت در ساعات اولیه ۳۰ مارس(۱۱ فروردین) باعث خسارت به گالری شد که به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا مجبور به تعطیلی نمایشگاه شده بود. جالب اینکه ونگوگ این نقاشی را در تاریخ ۳۰ مارس ۱۸۸۴ خلق کرد و خلق اثر و سرقت اثر هر دو در ۳۰ ماه مارس اتفاق افتاده است. 

تلویزیون هلند به این دلیل حالا پس از گذشته ۲۴ روز از زمان سرقت این ویدیو را پخش کرده که به این امید بود که پلیس بتواند سارق را شناسایی کند.

این اثر که "باغ بهاری" نام دارد را ونگوگ در بهار سال ۱۸۸۴ در شهر نوئِنِن خلق کرد.

به گزارش فارس، تصاویر دوربین های امنیتی نشان می دهد سارق پس از شکستن درهای شیشه ای، از طریق بخش فروشگاه هدایا وارد موزه می شود. او برای وارد شدن به سالن موزه درب شیشه ای دوم را نیز می شکند. پلیس اجازه پخش برخی از ویدیوها را برای حفظ تحقیقات خود نداده است. 

"اورت وان اوس" مدیرعامل موزه از امنیت "سینگر لارن" دفاع کرد که به گفته وی توسط یک شرکت بیمه تایید شده است. وان اوس گفت: این سارق تعدادی درب و چندین لایه امنیتی را که توسط کارشناسان امنیتی تایید شده بودند، شکسته و وارد شده است.

امروز پلیس اعلام کرد که از زمان پخش این فیلم در تلویزیون هلند، تعدادی از مردم با ۵۶ نکته جدید در جهت شناسایی سارق پیش قدم شده اند. "مارن واندر" سخنگوی پلیس، شب گذشته در این مورد گفت: به نظر می رسد که سارق و همدستانش به عمد این نقاشی ونگوگ را هدف قرار داده اند.

کارآگاهان می گویند معلوم نیست که این دزد همکار داشته و در جستجوی یک خودروی وَن سفید رنگ هستند که در فیلم در منطقه منتهی به موزه مشاهده می شود.

این تابلوی ۱۰-۲۲ اینچی رنگ روغن به صورت قرضی از موزه گرونینگرِ  شهر گرونینگن به امانت گرفته شده بود.

واندر همچنین از بازدید کنندگان خواست چنانچه روز قبل از تعطیل شدن موزه عکس یا ویدئویی که در این موزه گرفته اند به اشتراک بگذارند تا ببینند آیا کسی قصد سرقت داشته یا خیر.

این نقاشی که در سال ۱۸۸۴ خلق شده، یک خانه باغ کشیش را در شهر نوئِنن نشان می دهد، که ونگوگ برای مدتی در آن ساکن بود. در این تابلو یک فرد در یک باغ را نشان می دهد و یک کلیسا که در پس زمینه قرار دارد.

وَنگوگ بسیاری از کارهای شناخته‌ شده‌اش را در دو سال آخر زندگی‌اش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از ۲۱۰۰ اثر هنری خلق کرد که شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۱۳۰۰ نقاشی آبرنگ می‌شود.

رسانه های هلندی در زمان سرقت، ارزش این اثر را حدود ۲.۶ میلیون پوند تخمین زدند.

برخی از نقاشی های ون گوگ با قیمت هایی به مراتب بیشتر فروخته شده اند، از جمله تابلوی "گلدانی با پانزده آفتابگردان" که در سال ۱۹۸۷ تقریباً ۲۵ میلیون پوند به فروش رسید که امروزه معادل ۶۰ میلیون پوند است.

 

کد خبر: 48367 |

لحظه سرقت نقاشی گران‌قیمت ونسان ونگوگ/ فیلم

دوربین‌های امنیتی موزه هلند لحظه سرقت تابلوی 2 میلیون و 600 هزار پوندی "باغ بهاری" ونسان ونگوگ را ثبت کردند.

ارسال نظر