کد خبر: 48498 A

از آواز در بالکن‌های ایتالیا تا تابلوهای کرونایی در سودان

از آواز در بالکن‌های ایتالیا تا تابلوهای کرونایی در سودان

حالا که ویروس کرونا تقریبا تمام مردم جهان را درگیر کرده و علاج آن فقط در خانه ماندن است، هنر وسیله‌ای است که می‌توان با کمک آن ترس و وحشت این روزها را کاهش داد.

ایران آرت: این روزها که بیماری صعب‌العلاج دنیا را پر کرده است، برخی از هنرمندان در کشورهای مختلف دنیا با استفاده از ابزار هنر، سعی در کاهش ترس و نگرانی مردم دارند.

به گزارش ایسنا، سایت الجزیره گزارشی درباره تلاش هنرمندان برای امید دادن به مردم در این روزهای کرونایی نوشته است که در زیر می‌خوانید:

هنر از گذشته تاکنون وسیله‌ای برای برقراری ارتباط میان ملت‌ها بدون استفاده از زبان بوده است.

حالا که ویروس کرونا تقریبا تمام مردم جهان را درگیر کرده و علاج آن فقط در خانه ماندن است، هنر وسیله‌ای است که می‌توان با کمک آن ترس و وحشت این روزها را کاهش داد.

ایتالیا کشوری است که بیشترین قربانی‌ها را در برابر کرونا داشته است. ایتالیایی‌ها مردمی هستند که حتی در قرنطینه هم عاشق زندگی هستند. پنجره‌ها و بالکن‌هایشان در این روزها تبدیل شده است به سالن‌های اجرای موسیقی و گالری‌های هنری و آهنگ معروف ایتالیایی (بلا چاو) در کوچه و خیابان‌های ایتالیا شنیده می‌شود.

نبیل حمائی نوازنده جوان الجرایری که در ایتالیا ساکن است، با ترکیب موسیقی غربی و شرقی هر روز همسایه‌های پیر و جوان خودش را به شنیدن موسیقی دعوت می‌کند.

طارق جروانی، نوازنده مصری نیز هنرمندی است که ساکن پاریس (پایتخت فرانسه) است. او آهنگی را در خانه‌اش اجرا کرد که گمان نمی‌کرد در شبکه‌های اجتماعی پخش شود. اکنون همسایه‌های غربی‌اش هر روز عصر دم پنجره به انتظار این نوازنده مصری می‌نشینند.

این نوازنده مصری هم ترانه‌های معروف عربی را با موسیقی غربی در هم می‌آمیزد تا برای شنونده‌های اروپایی جذاب‌تر و گوش‌نواز باشد.

دروس رایگان هنر و معماری در اردن

کمال محادین، استاد و سیاستمدار سابق اردنی است که حساب‌های فیسبوک و یوتیوپ خود را مکانی برای یادگیری هنر و امیدبخشی به مردم تبدیل کرده است.

محادین از هیچ تلاشی برای آموزش و مشاوره به شاگردان مجازی‌اش دریع نمی‌کند. او از ۵۰ کشور مختلف در سرتاسر دنیا دنبال‌کننده دارد.

آن‌ها می‌توانند آموزش معماری و هنر را در صفحه فیسبوک این استاد دنبال کنند. محادین هرگز گمان نمی‌کرد که از کلاس های درس مجازی‌اش انقدر استقبال شود. اکنون برخی از کلاس های او به یک میلیون بازدید در یوتیوپ رسیده است.

این استاد می‌گوید: خوبی آموزش از راه دور این است که دانشجو را به واسطه اینترنت به خانه و دفتر کارت می آوری و او را از گوشه‌نشینی در روزهای قرنطینه خارج می‌کنی.

تابلوهای کرونایی در سودان

در سودان نیز هنرمندان تابلوهای نقاشی را با موضوع هشدار درباره کرونا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند آنها همچنین قصد دارند گالری‌های هنری مجازی برپا کنند.

یعنی هنردوستان با موبایل خود به یک گالری هنری با موضوع کرونا می‌روند بدون اینکه از خانه خارج شوند.

امیرشفیق، هنرمند سودانی درباره ایده گالری  هنری مجازی می گوید: ارتباط از راه دور چیزی از زیبایی‌های هنری اثر و ارتباطی که باید میان بیننده و اثر هنری شکل بگیرد کم نمی‌کند. ما شرایطی را فراهم کردیم که علاقه‌مندان از طریق برنامه اسکایپ بتوانند با صاحب اثر تعامل داشته باشند.

خواننده‌های یمنی‌ها در خانه می‌خوانند

گروهی از خواننده های یمنی هم در این روزها از راه دور برای طرفدارانشان اجرا می‌کنند.

گروه کاملی متشکل از نوازندگان و خوانندگان یمنی هر کدام در خانه خودشان به اجرا پرداخته و مردم را به ماندن در خانه و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در برابر بیماری کرونا دعوت کرده اند.

 

نقاشی خواننده نوازنده کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین