کد خبر: 48509 A

اعتراض ۴۰۰ چهره هنری در بحبوحه کرونا

اعتراض ۴۰۰ چهره هنری در بحبوحه کرونا

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که از هر هفت ارگان فقط یک ارگان هنری بریتانیایی ذخایر مالی کافی برای دوام آوردن تا پایان ژوئن را در اختیار دارد.

ایران آرت: ۴۰۰ چهره فرهنگی و هنری بریتانیا در نامه‌ای سرگشاده نسبت به اختصاص ندادن بودجه مالی بیشتر به حوزه فرهنگ و هنردر ایام کرونا به مقامات این کشور هشدار دادند.

آرت‌نت خبر داد، این نامه سر گشاده که "ریشی سوناک" وزیر دارایی بریتانیا و "‌اولیور دودن"‌ وزیر فرهنگ این کشور را مورد خطاب قرار داده است، پس از آنکه نتایج تحقیقی نشان داد کمک مالی ارائه شده تمامی مشاغل فرهنگی و هنری را پوشش نداده است،‌ به قلم "کارولین نوربری" رئیس فدراسیون صنعت خلاقانه نوشته شد.

به گزارش ایسنا، یک تحقیق جدید که ۲ هزار موسسه و هنرمند را مورد بررسی قرار داده است، نشان داد از هر هفت ارگان فقط یک ارگان هنری ذخایر مالی کافی برای دوام آوردن تا پایان ژوئن را در اختیار دارد.

بیش از نیمی از سازمان‌های خلاقانه بریتانیا تمامی درآمد خود را از دست داده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: "ما از دولت می‌خواهیم تا به ارگان‌های خلاقانه و فرهنگی که به دلیل شیوع ویروس "کووید ۱۹"‌ دچار خسارت شده‌اند، بودجه اضطراری اختصاص دهد."‌

دولت بریتانیا در ماه مارس بودجه اضطراری ۱۹۹ میلیون‌دلاری را برای ارگان‌ها و هنرمندان انگلستان اختصاص داد که البته تمامی این ارگان‌ها و هنرمندان واجد شرایط برای دریافت این کمک مالی نبودند.

 

هنر هنرمند کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین