کد خبر: 48718 A

گلایه لیلی گلستان از برخی خانواده ها/آخرین خبرها از مسابقه بزرگ قرنطینه گالری گلستان

گلایه لیلی گلستان از برخی خانواده ها/آخرین خبرها از مسابقه بزرگ قرنطینه گالری گلستان

لیلی گلستان از انتشار کتاب آثار برگزیده مسابقه "قرنطینه" توسط شهرداری تهران و ارسال آن به شهرداران شهرهای دیگر دنیا خبر داد.

ایران آرت: گالری گلستان در ایام قرنطینه خانگی که به دلیل شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است مسابقه نقاشی برای کودکان زیر ۱۰ سال برگزار کرده است که تا بیستم اردیبهشت علاقمندان فرصت دارند آثار خود را به ایمیل گالری گلستان ارسال کنند و در این مسابقه حضور یابند.

لیلی گلستان درگفت‌وگویی با اشاره به این که از این مسابقه استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: تا امروز که حدود یک ماه از فراخوان می‌گذرد، ۸۸۵ اثر به دست ما رسیده است که تا شنبه بیستم اردیبهشت ماه این روند ادامه خواهد داشت. بطور متوسط روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ اثر به دستم می‌رسد که اتفاق خوبی را رقم زده است. نکته قابل توجه در ایمیل‌های رسیده آثاری است که از ایرانیان مقیم کشورهای دیگر مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس، قطر و عمان داشتیم.

مسابقه قرنطینه گالری گلستان

او در ادامه بیان کرد: بیشتر اثار متعلق به کودکان بین هفت تا ۹ سال است، اما در این میان ما آثاری از کودکان زیر شش سال نیز داشتیم که بر همین اساس و برای راحتی کار داوران و رعایت عدالت، آثار را به دو بخش زیر شش سال و بالای شش سال تقسیم کردیم که جوایز هر کدام نیز در هر بخش جدا خواهد بود.

گلستان همچنین با ابراز نارضایتی از بخشی از آثار ارسال شده که توسط والدین انجام شده بود، گفت: بسیار متاسفم که حدود ۴۰ درصد از آثار ارسال شده یا توسط والدین کشیده شده بود و یا به کودکانشان کمک کرده بودند و این کاملا در آثار نمایان بود. بنابراین ما همه این آثار را از دور رقابتی خارج کردیم و به داوران نیز اعلام شده است که آثار را با دقت رصد کنند تا اگر موردی جامانده بود، حتما از این رقابت خارج شود. متاسفم که برخی از والدین با این کارشان در مرحله اول تقلب کردن را به فرزندانشان آموزش می‌دهند و در مرحله دوم شانس رقابت را از کودک خود گرفتند.

مدیر گالری گلستان در ادامه درباره کیفیت آثار رسیده و موضوعاتی که بیشتر در این آثار دیده می‎شود نیز توضیح داد: من سال‌هاست که با کودکان در ارتباط نیستم و برایم این حجم از تخیل بسیار جالب بود. در این آثار تخیل ناب و صمیمیت بسیاری دیده می‌شود و با نگاه به این آثار حالم بسیار خوب است و ناخودآگاه لبخند برلب دارم. اغلب موضوعات نیز به دوبخش درون خانه و کارهایی که اهالی خانه انجام می دهند و بیرون از خانه ونارضایتی کرونا ها از این که مردم بیرون نمی آیند تعریف شده است . نکته جالب توجه در این آثار بیان تمامی حالات و اتفاقاتی است که درخانه رخ می‌دهد و خیلی خوب بیان شده است. در اغلب این آثار ذکر جمله "ما کرونا را شکست می‌دهیم" وجود دارد و این نشان از امیدوار بودن و شکست دادن کرونا می‌دهد که حال نقاشی‌ها را بسیار خوب کرده است.

او همچنین به شورای داوری و چرایی انتخاب آن‌ها اشاره کرد و افزود: فرشید مثقالی سال‌ها برای کودکان نقاشی و تصویرگری کرده است و آثارش بسیار دوست داشتنی است، کامبیز درم بخش نیز به دلیل این که کاریکاتور کار کرده به راحتی می‌تواند طنز آثار را درک کند و تارا بهبهانی که خود سال‌هاست به کودکان نقاشی می‌آموزد و روحیه آنها را به خوبی می‌شناسد باعث شد تا این شورا شکل بگیرد.

مسابقه قرنطینه گالری گلستان

گلستان درباره ورود شهرداری به این مسابقه نیز گفت: چند روزی از فراخوان گذشته بود که از سوی مدیر زیباسازی شهرداری منطقه پنج تهران ایمیلی به دست ما رسید که از ما خواسته بودند تا نقاشی‌های برگزیده را در اختیارشان قرار دهیم تا روی یکی از دیوارهای منطقه پنج ارائه کنند. من از این اتفاق بسیار خوشحال شدم و متوجه شدم که ایشان یک خانم هستند، در این حین که ارتباطم با او ادامه داشت از دفتر معاون آقای حناچی شهردار تهران نیز تماس گرفتند و ابراز تمایل کردند تا به این مسابقه ورود داشته باشند و

یک کتاب از گزیده آثار چاپ و منتشر کنند و برای شهرداران شهرهای دیگر دنیا بفرستند و به ۱۰ نفر اول این مسابقه جایزه نقدی و به ۱۰ نفر بعدی نیز لوح افتخاری از سوی شهرداری اهدا شود و البته گزیده ای از آثار هم روی یک دیوار در منطقه پنج خواهد رفت که ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم و قرار شد تا آثار برگزیده در اختیارشان قرار بگیرد.

گلستان خاطر نشان کرد:هنوز نحوه برگزاری مراسم و اهدای جوایز به دلیل ویروس کرونا مشخص نیست. اما اسامی برگزیدگان اوایل خرداد ماه اعلام خواهد شد و نحوه اهدای جوایز نیز به این شکل است که به سه نفر اول این مسابقه از سوی گالری گلستان جوایز نقدی اهدا خواهد شد و به ۲۰ نفر بعدی نیز جوایزی از سوی شهرداری تهران تعلق خواهد گرفت که همانطور که پیش‌تر نیز گفتم جوایز به دو رده سنی زیر شش سال و بالای شش سال تعلق می‌گیرد.

همه بچه های زیر ۱۰ سال تا شنبه بیستم اردیبهشت فرصت دارند آثار خود با موضوع قرنطینه را به نشانی اینترنتی گالری گلستان info@golestangallery.com ارسال کنند.

 

لیلی گلستان گالری گلستان مسابقه قرنطینه گالری گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین