کد خبر: 49415 A

شبیه‌سازی چهره پادشاه عاشق پیشه با هوش مصنوعی

شبیه‌سازی چهره پادشاه عاشق پیشه با هوش مصنوعی

عکاس هلندی با استفاده از نرم افزار تخصصی آرت بیریدر توانست چهره امپراطور پرآوازه فرانسه را در کیفیت یک عکس واقعی الگوسازی کند.

ایران آرت: یک عکاس هلندی موفق شد با استفاده از نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، چهره "ناپلئون بناپارت" نخستین امپراطور فرانسه را در کیفیت یک عکس واقعی شبیه‌سازی کند.

به گزارش پرس فرام، ژاک لوئی داوید (Jacque Louis-David) نقاش سبک نئوکلاسیک، هوراس ورنت (Horace Vernet) نقاش سبک رمانتیسم، واسیلی ورشچاگین (Vassili Verechtchaguine) نقاش روس و دیگر هنرمندان در طول تاریخ کوشیدند تا با خلق پرتره‌هایی از ناپلئون بناپارت این شخصیت تاریخی را جاودانه کنند اما هیچکدام به اندازه باس اوترویک (Bas Uiterwijk) عکاس مستقل هلندی در این راه موفق عمل نکردند.

به نقل از یرنا، اوترویک که با نام مستعار گانبرود (Ganbrood) شناخته می‌شود، برای کشیدن پرتره ناپلئون به سفر با ماشین زمان نیاز نداشت. او با استفاده از نرم افزار تخصصی آرت بیریدر (Art Breeder) توانست چهره امپراطور پرآوازه فرانسه را در کیفیت یک عکس واقعی، الگوسازی کند؛ آرت بریدر ابزاری است که امکان مونتاژ مجموعه‌ای از تصاویر را فراهم می‌کند.

گانبرود در اکانت توییتری خود در این‌باره نوشت: چهره ناپلئون را بر مبنای چند جدولی که در نرم‌افزار آرت بیریدر آپلود کرده بودم، خلق کردم و لباس‌هایش را مستقیما از نقاشی سال ۱۸۱۲ ژاک لوئی داوید کپی کردم چون متاسفانه امکان شبیه‌سازی لباس در این برنامه وجود ندارد.

در سال ۲۰۱۳ نیز تیمی از کارشناسان بازسازی چهره، به رهبری فیلیپ فرُش (Philippe Froesch)، با استفاده از جلوه‌های ویژه سینمایی و نقاب مرگ روبسپیر، چهره وی را به صورت سه بعدی مدل‌سازی کرده بودند.

 

نقاشی عکس ناپلئون بناپارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین