کد خبر: 49556 A

کلاه‌های کاغذی شرط ورود به یک گالری در فرانسه / ساخت کلاه با الهام از چین باستان در دوران کرونا / ابتکار گالری 59 ریولی فرانسه در دوران کرونا چه بود؟

کلاه‌های کاغذی شرط ورود به یک گالری در فرانسه / ساخت کلاه با الهام از چین باستان در دوران کرونا / ابتکار گالری 59 ریولی فرانسه در دوران کرونا چه بود؟

گالری 59 ریولی، کلاه‌های کاغذی و رنگی را برای بازدیدکنندگان تهیه کرده است تا آن‌ها را به رعایت فاصله اجتماعی ترغیب ‌کند.

ایران آرت: درسا بخشندگی: گالری 59 ریولی در پاریس برای اطمینان از رعایت کردن فاصله اجتماعی کلاه‌هایی با لبه‌های بلند تهیه کرده است. این کلاه‌های کاغذی با الهام از لباس‌های سلسله "سونگ" که در چین باستان در سال‌های ۹۶۰ تا ۱۲۷۹ حکومت می‌کردند، درست شده است. 

نخستین امپراطور سونگ دستور داده بود که مقامات کلاه‌های گوشه دار (بال‌دار) بپوشند چون چیزی نمی‌شنوند نمی‌توانند شایعه‌پراکنی کنند.

لبه های بلند این کلاه این اطمینان را به مردم می‌دهد که یک متر از هم فاصله داشته باشند. در فرانسه از مردم خواسته شده برای جلوگیری از شیوع کرونا یک متر از هم فاصله داشته باشند.

دومینیک پوزل (Dominique Pouzol)، طراح کلاه‌ها، معتقد است: "در دوره سانگ، کلاه‌ها برای جلوگیری از پچ‌پچ مقامات حکومتی طراحی شده بود و به همین ترتیب مفهوم فاصله اجتماعی در گذشته هم وجود داشته است." 

برخی از خلاقیت‌های او یک پیام سیاسی نیز دارند. دومینیک با توجه به اپیدمی کرونا گفته است: "این کلاه ها برای محافظت از کرونا است. اما من با خودم گفتم شاید آنها نیز بتوانند ما را از شرارت انسانی و افرادکوته‌فکر محافظت کنند."

59ریولی

گالری ریولی ۵۹ (59 rivoli) در سال 1999 از سوی شهرداری پاریس به هنرمندان این شهر اختصاص یافته است و هر یک از هنرمندان می‌توانند در فضای اختصاصی به خلق و نمایش آثار هنری خود بپردازند. 

 این گالری سالانه ده‌ها هزار بازدیدکننده دارد. همچنین سایت این مرکز یکی از سه سایت پربازدید هنر معاصر در پاریس و یکی از ده مکان بازدید شده در فرانسه تبدیل شده است.

این مرکز هر ساله تعداد زیادی ورک‌شاپ در 30 استودیو برگزار می‌کند که 15 استودیو مختص هنرمندان دائمی و  15 استودیو به هنرمندان موقت با اقامت3  تا 6 ماه اختصاص دارد که از بدو تأسیس تاکنون بیش از 500 هنرمند در ویولی برنامه اجرا کرده‌اند.

این گالری نمایشگاه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه اتحاد دنیاهای متضاد موسیقی، پرتره ماتنا بارت (Maïtena Barret) هلینا راک (Helina Rääk) و ملیسا استرچر (Mélissa Streicher)، نمایشگاه تنفس نوستالژیک برای پناهندگان و.. را برگزار کرده است.

علاوه بر نمایشگاه‌ در ریولی کنسرت و تئاتر هم اجرا می‌شود.

ویروس کرونا گالری 59 ریولی دومینیک پوزل سلسه سونگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین