کد خبر: 49752 A

ببینید: معماری شگفت‌انگیز موزه هنرهای اسلامی دوحه

ببینید: معماری شگفت‌انگیز موزه هنرهای اسلامی دوحه

موزه هنرهای اسلامی دوحه با تلفیق عناصر معماری سنتی اسلامی از جنوب اسپانیا تا سمرقند با معماری مدرن قرن بیست و یک طراحی شده است

ایران آرت: موزه هنرهای اسلامی دوحه یکی از بزرگترین موزه های پایتخت قطر به شمار می رود که در سال ۲۰۰۸ و توسط یو مینگ پی، معمار مشهور چینی طراحی شده است. این موزه در زمینی به مساحت ۴۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده است و شامل هفت طبقه است که دو طبقه آن در زیر آب قرار دارد

در موزه هنرهای اسلامی دوحه آثاری مانند کتاب های خطی، پارچه های نفیس، سنگ های ارزشمند و سکه های طلا و نقره به نمایش گذاشته شده است که قدمت تعدادی از آن ها به دوران پیش از اسلام و امپراطوری ساسانیان باز می گردد. این موزه شامل مجموعه ای از آثار تاریخی کم یاب از سال ششصد میلادی تا قرن نوزدهم و دست نوشته های مصری و اسپانیایی و ترکی است.

نماد فرهنگی خلیج فارس ؛ موزه هنرهای اسلامی دوحه

به گزارش آبگینه، موزه هنرهای اسلامی دوحه با تلفیق عناصر معماری سنتی اسلامی از جنوب اسپانیا تا سمرقند با معماری مدرن قرن بیست و یک طراحی شده است. نمای ساختمان موزه بر اساس اصول مبانی معماری اسلامی طراحی شده است و چرخش مکعب ها و خوانایی و رعایت سلسله مراتب ورودی موزه یادآور پیچیدگی های مفهومی معماری اسلامی و مساجد هستند.

نماد فرهنگی خلیج فارس ؛ موزه هنرهای اسلامی دوحه

این موزه شامل تعدادی کافه در طبقه زیر زمین، فروشگاه های آثار هنری در طبقه همکف و رستوران در طبقه بالا است و در هر نقطه از موزه راهنماهای انگلیسی و عربی زبان آماده کمک به بازدیدکنندگان هستند.

نماد فرهنگی خلیج فارس ؛ موزه هنرهای اسلامی دوحه

مدیر داخلی این موزه ادعا می کند که موزه هنرهای اسلامی دوحه به یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی خلیج فارس و نمادی برای ارتباط جهانیان با یکدیگر تبدیل شده است. این موزه باعث شده است آثار هنری اسلامی که در سراسر جهان پراکنده هستند، به محل اصلی خود یعنی سرزمین های اسلامی بازگردند. موزه هنرهای اسلامی دوحه در سال‌های آینده به محلی برای یادگیری و گفت و گو و آشنایی با هنر و معماری اسلامی تبدیل خواهد شد.

نماد فرهنگی خلیج فارس ؛ موزه هنرهای اسلامی دوحه

 

 

معماری موزه موزه هنرهای اسلامی دوحه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین