کد خبر: 49811 A

خبر غافل‌گیرکننده از دوسالانه هنری بخارست

خبر غافل‌گیرکننده از دوسالانه هنری بخارست

این ربات آثار متناسب با تم منتخب جشنواره را انتخاب می‌کند و انتخاب‌های آن به آثار هنرمندان حاضر در رادار دنیای هنر محدود خواهد بود.

ایران آرت: دهمین دوره دوسالانه بخارست از ۱۹ مه تا ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۹ اردیبهشت تا ۲۶ تیر ۱۴۰۱) به سرپرستی یک ربات برگزار می‌شود.  

به گزارش آرت‌نت، جارویس (Jarvis) ربات مبتنی بر هوش مصنوعی در دست ساخت استودیو اسپینورک (Spinnwerk) وین، متصدی ارشد دهمین دوره دوسالانه بخارست خواهد بود.

جارویس که نام خود را از ربات پیشخدمت در داستان ابرقهرمانی مرد آهنی (Iron Man) می‌گیرد، به کمک یادگیری ماشینی، پایگاه‌های داده از دانشگاه‌ها، گالری‌ها و مراکز هنری را آموخته و آثار متناسب با تم منتخب جشنواره را انتخاب می‌کند. بدین ترتیب انتخاب‌های جارویس به آثار هنرمندان حاضر در رادار دنیای هنر، محدود خواهد بود.

نظر به آن که تنها سه سال پیش کارشناسان مصون ماندن مشاغل حوزه هنر از نفوذ هوش مصنوعی را پیش‌بینی می‌کردند، انتخاب جارویس به عنوان سرپرست یک دوسالانه هنری، خبری غافلگیرکننده است.  

ظهور ربات‌های هنرمند به گمانه‌زنی‌های خوشبینانه درباره امنیت شغلی اصحاب هنر در عصر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پایان دادو در سال ۲۰۱۷ رباتی به نام آیدا (Ai-Da) نقاشی‌های خود را در نمایشگاهی بزرگ در آسفورد بریتانیا به نمایش گذاشته و ۱ میلیون دلار فروش کرد. خانه حراج کریستی نیز توانست یک اثر هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی را به قیمت ۴۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش برساند، مبلغی که ۴۳ برابر بیشتر از مقدار پیش‌بینی شده بود.

دوسالانه ۲۰۲۲ بخارست به جای مراسم متداول حضوری، در قالب واقعیت مجازی (VR) برگزار خواهد شد، به این ترتیب هر کسی از هر نقطه جهان که به یک هدست واقعیت مجازی دسترسی داشته باشد می‌تواند از آن بازدید کند. همزمان کیوسک‌های واقعیت افزوده مخصوصی نیز در شهرهای بخارست و وین، تعبیه خواهد شد. 

افتتاحیه رسمی دوسالانه امسال بخارست با عنوان وداع با پژوهش (Farewell to Research) نیز که قرار بود از ۲۸ مه تا ۴ ژوئیه (۸ خرداد تا ۱۴ تیر ۹۹) به تصدی‌گری یک سرپرست انسانی برگزار شود، به بهار ۲۰۲۱ موکول شده است.  

 

هنرهای تجسمی هنر دوسالانه بخارست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین