کد خبر: 50046 A

سرقت از آثار هنری این نمایشگاه آزاد است!/ عکس

سرقت از آثار هنری این نمایشگاه آزاد است!/ عکس

یک گالری هنری در ژاپن نمایشگاه ویژه‌ای برگزار می‌کند که سرقت آثار به نمایش گذاشته شده در آن برای بازدیدکنندگان مجاز است.

ایران آرت: گالری سیم (Same) در توکیو نمایشگاهی را از آثار هنرمندان سراسر جهان برگزار می‌کند که با نمایشگاه‌های معمولی یک فرق جزئی دارد؛ در روز دهم ژوئیه (۲۰ تیر ۹۹) گالری از تمام کارکنان و ماموران حراست خالی شده و بازدیدکنندگان می‌توانند هر اثری که چشمشان را گرفت، بدون هیچ نگرانی بدزدند.

به گفته مسئولان گالری، این نمایشگاه تفسیری است از معایب حصار کشیدن به دور برخی از آثار هنری خاص.

نمایشگاه مذکور تا ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر) یا تا زمانی که تمام آثار به سرقت رفته باشند، به صورت شبانه‌روزی پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با وجود آن که هیچ محافظت و نظارتی بر مجموعه آثار ارائه شده در این نمایشگاه وجود ندارد اما چند قانون برای آن تدوین شده که رعایت آن‌ها الزامی است. قانون اول: هر فرد تنها می‌تواند یک اثر هنری بدزدد تا شانس دیگران را  از آنها نگیرد. قانون دوم: هیچ اثری از بیرون نمایشگاه اجازه ورود به آن را ندارد و قانون سوم این که دزدیدن آثار باید با کمترین سروصدا صورت گیرد و برای دیگر بازدیدکنندگان مزاحمتی ایجاد نکند.

157181221

اگرچه به سرقت بردن این آثار خلاف قانون نیست اما تمام رویداد توسط دوربین‌های نظارتی ضبط و در اینترنت بارگذاری خواهد شد.

همه هنرمندانی که آثارشان را به این نمایشگاه ارسال می‌کنند به خوبی از احتمال به سرقت رفتن کارشان آگاهند. هم اکنون نام ۱۱ هنرمند مختلف که آثارشان در این نمایشگاه به معرض تماشا قرار داده خواهد شد، در پایگاه اینترنتی گالری ذکر شده است. جوجی ناکامورا (Joji Nakamura) یکی از این هنرمندان است که در ادامه چند نمونه از کارهایش را می‌بینید.

 

157181219

نمایشگاه گالری نمایشگاه هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین