کد خبر: 50652 A

14 چهره مشهوری که شاید ندانید هنرمندانی با استعداد هستند / بازیگران و موزیسین‌هایی که حرفه‌ای نقاشی می‌کنند / عکس

14 چهره مشهوری که شاید ندانید هنرمندانی با استعداد هستند / بازیگران و موزیسین‌هایی که حرفه‌ای نقاشی می‌کنند / عکس

اگرچه در ایران رسم است اگر یک بازیگر یا خواننده وارد حوزه‌های دیگر هنر شود با بی‌مهری و انتقادهای زیادی روبرو می‌شود، اما در سراسر دنیا افراد مشهوری هستند که استعدادهای خود را بدون انتقاد خاصی در هنر خرج می‌کنند.

ایران آرت: هنوز اگر رسانه‌های ایران را جستجو کنید، انتقاداتی را که به هنرمندان همچون عباس کیارستمی که در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی فعال بود را خواهید دید.

دور نیستند عکس‌العمل مختلفی که به آثار رضا کیانیان، حامد بهداد، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، هدیه تهرانی، تهمینه میلانی و... که به سبب شهرتی که در سینما داشتند، وقتی استعداد خود را در شاخه‌های دیگر هنری جستجو کردند با چه واکنش‌هایی منفی روبرو شدند. اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که در همه‌جای جهان هنرمندانی هستند که استعدادهای خود را در شاخه‌های مختلف هنر برون‌ریزی می‌کنند و با واکنش خاصی نیز روبرو نمی‌شوند، زیرا این مخاطب است که قدر یک اثر هنری می‌دانند و اوست که در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

افراد مشهور همیشه به دنبال راه‌های بیشتر و روش‌های مختلف برای بیان خلاقیت فراوان خود هستند. برخی از آنها نوازندگانی هستند که تصمیم می‌گیرند بازیگری را امتحان کنند، در حالی که برخی دیگر بازیگرانی هستند که می‌خواهند مهارت‌های خوانندگی خود را بیازمایند و البته کسانی هستند که آثار هنری با اشکال مختلف، از نقاشی و عکاسی گرفته تا طراحی گرافیک و هنر اجرا خلق می‌کنند.

بسیاری از نوازندگان و بازیگران، هنرمندان با استعدادی هستند که آثار نقاشی خود را در نمایشگاه‌های انفرادی یا گروهی مختلفی به نمایش گذاشته‌اند. برخی از آنها رابطه‌ای دیرینه با هنر دارند و در طی سالیان متمادی انواع نقاشی، عکس و ... تولید کرده‌اند. مثلا جیم کری نقاشی‌هایی با مقیاس بزرگ و مجسمه‌های مینیاتوری خلق می‌کند، در حالی که پتی اسمیت چاپ‌های سیاه و سفید با عکس‌های پولاروید خود ارائه می‌دهد.

برخی از آنها به صورت خودآموخته و برخی با مدرک هنری واقعی در دست، آثار هنری برجسته‌ای خلق کرده‌اند که بعضی از آنها در گالری‌های سراسر دنیا آثارشان را به نمایش گذاشته‌اند.

در ادامه 14 چهره مشهوری که شاید شما نمی‌دانستید که آنها هنرمندان با استعدادی هستند را معرفی می‌کنیم.

 

آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز، بازیگر باسابقه سینما و تئاتر، نقاشی‌های پر جنب و جوش مبتنی بر غریزه خلق می‌کند. استودیوی هنری هاپکینز پر از رنگ، قلم و بوم است که همه آنها را برای آزادی مورد نیازش از بازیگری برای ایجاد نقاشی‌های متنوع و غریزی خود گردهم آورده است.

او در آثارش به دنبال هیچ یک از قوانین فنی و خاص، نقاشی نیست و در لحظه آنچه را که در ذهن‌اش می‌گذرد را ترسیم می‌کند، اما مخرج مشترک آثار او تمرکز روی چشمان سوژه‌اش است.

او می گوید: "چهره مهم نیست، این چشم است که آزاردهنده‌ترین قسمت روح یک فرد است. هنر من بسیار ابتدایی و کودکانه است زیرا من کودک هستم. اخیراً فهمیدم که از همه آنچه که ظاهراً اشتباه می‌پنداشتم لذت می‌برم. من قبلاً خودم را خیلی جدی می‌گرفتم، اما اکنون اینطور نیست."

10

 

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه بازیگر مشهور هالیوود که با ایفای نقش در مجموعه‌ فیلم‌های "راکی" و "رمبو" در سراسر دنیا شناخته‌ شده است، یک نقاش چیره‌دست است. او می‌گوید: قبل از بیان کلمات فیلمنامه‌هایش از نقاشی به عنوان روشی برای تجسم افکار خود - یا حتی شخصیت‌های فیلمش - استفاده می‌کند.

اگرچه بیشتر مردم با کار سیلوستر استالونه به عنوان بازیگر آشنا هستند، اما شور واقعی درونی استالونه نقاشی است. آثار هنری رسای او با استفاده جسورانه از پیام‌های رنگی و رمزنگاری تعریف می‌شود.

استالونه نمایشگاه‌های مختلفی از آثارش برگزار کرده اما مهمترین آنها نمایش آثارش در آرت بازل سال 2009 است.

14

 

جانی دپ

جانی دپ نیز نقاش چیره‌دستی است، او که تحت تاثیر آثار ژان میشل باسکیت است، یکی از مجموعه‌دارن مهم آثار هنری جهان نیز شناخته می‌شود.

 دپ معمولاً افرادی را که از آنها الهام می‌گیرند، به تصویر می‌کشد؛ از مارلون براندو و جک کرواک تا همسر سابقش ونسا پارادیس. در حقیقت نقاشی‌های جانی دپ اندکی نگران‌کننده و ترسناک هستند و این اثر هنری او سال 2007 روی جلد آلبوم "بت الهی" ونسا پارادیس منتشر شد و به وضوح سبک نقاشی دپ را نشان می‌دهد.

6

 

جیم کری

جیم کری بازیگر طناز مشهور جهان نیز از کودکی به نقاشی می‌پرداخت و در طی چند سال گذشته، او بیشتر وقت خود را به نقاشی کردن اختصاص داده است. کری آثار متنوعی خلق کرده از نقاشی‌های بزرگ و مجسمه‌های مینیاتور گرفته تا عروسک‌ها و کاریکاتور‌هایی که از دونالد ترامپ انتقاد می‌کند.

این بازیگر در مستند شش دقیقه‌ای خود با عنوان "جیم کری: من به رنگ احتیاج داشتم"، ضمن رونمایی از روند خلاقانه آثارش، روابط خود را با هنر توصیف می‌کند. او می‌گوید: "من نمی‌دانم نقاشی چه چیزی به من می‌آموزد، فقط می‌دانم که این هنر مرا آزاد می‌کند؛ عاری از آینده، عاری از گذشته، عاری از پشیمانی و عاری از نگرانی."

کری برخی از آثار هنری خود را در توییتر به اشتراک می‌گذارد، در حالی که تعدادی دیگر از آثار او را می‌توانید در گالری‌های شهرهای مختلف آمریکا پیدا کنید.

8

 

پیرس برازنان

پیرس برازنان بازیگر نقش جیمز باند به بازی با رنگ روغن و اکریلیک علاقه بسیاری دارد و پرتره‌ها و منظره‌های جذابی را نقاشی می‌کند که اغلب آنها را به حراج‌های خیریه اهدا می‌کند.

برازنان بلافاصله پس از ترک مدرسه از 16 سالگی آموزش تصویرگری را آغاز کرد و اگرچه بازیگری به سرعت او را مشهور کرد، اما او دست از نقاشی کردن نکشید. این بازیگر از سال 1987 بیش از 150 نقاشی ترسیم کرده، اما بندرت تصمیم می‌گیرد که آنها را بفروشد.

پرتره او از "باب دیلن" در سال 2018 و در بیست و پنجمین حراج  سالانه "سینما علیه ایدز" در کن، به قیمت 1.4 میلیون دلار فروخته شد.

7

 

لوسی لیو

لوسی لیو بازیگر آمریکایی -تایوانی‌تبار که با فیلم‌های اکشنی همچون "فرشتگان چارلی" در اذهان علاقمندان سینما شناخته شده است نیز یک نقاش حرفه‌ای است. او می‌گوید درگیر شدن او با نقاشی به این بازیگر کمک کرده که از کودکی‌اش چشم پوشی کند.

لیو از زمان نوجوانی به هنر علاقمند بوده و آثار مختلفی از جمله عکاسی، مجسمه‌سازی، گلدوزی و نقاشی را آزمایش کرده است. اما در نهایت این نقاشی بوده که برای لیو جذابیت داشته و احساسی جدید و اعتماد به نفس به او داده است. آثار هنری لیو علاوه بر نمایشگاه‌هایی که داشته در مکان‌هایی مانند موزه ملی سنگاپور و موزه دره نپا در یونتویل کالیفرنیا نگهداری می‌شود.

12

 

جیمز فرانکو

جیمز فرانکو بازیگری که با فیلم‌های "مرد عنکبوتی" معروف شد نیز در دنیای نقاشی فردی شناخته شده است. این بازیگر و کارگردان با استفاده از فیلم‌ها، عکس‌ها و هنر اجرا ایده‌های خود را متجلی می‌کند. او معمولا اشکال مختلف هنری را برای ایجاد تابلوهای چند بعدی با مضامین مانند کودکی و حیوانات با هم ادغام می‌کند.

آثار فرانکو نیز در نمایشگاه‌های انفرادی و نمایش‌های گروهی در تیت مدرن لندن، موزه هنرهای مدرن نیویورک و گالری گاگوسین در لس آنجلس به نمایش در آمده است. آثار وی همچنین در دوسالانه ونیز حضور داشته است.

1

 

باب دیلن

کسانی که باب دیلن را به عنوان خواننده ترانه‌های افسانه‌ای می‌شناسند، ممکن است به سختی فکر کنند که او نیز یک نقاش قابل است. دیلن از دهه 1960 نقاشی‌ می‌کشد، پرتره‌های شاعرانه، مناظر و تصویر خیابان‌های او منعکس‌کننده شخصیت آزاد او و رنگاه زیبایی‌شناسانه‌اش اوست.

نقاشی‌های اکسپرسیونیستی او تاکنون در اروپا، آسیا و آمریکا به نمایش گذاشته شده است.

5

 

پُل مک‌کارتنی

پل مک کارتی، موسیقیدان و از اعضای گروه افسانه‌ای بیتلز نیز تعداد زیادی نقاشی و لیتوگرافی خلق کرده است که با رنگ‌های درخشان خودنمایی می‌کنند. مک کارتی، سالهاست که در گالری‌های هنری در زمینه برپایی نمایشگاه فعالیت می‌کند و مجموعه آثار ارزشمند هنری خود را گسترش می‌دهد.

آثار مک کارتی، عمدتا نقاشی‌ها و سنگ‌نگاری‌های مشخص شده با رنگ‌های زنده هستند که در گالری‌های منتخب انگلیس، آمریکا و سراسر اروپا به نمایش گذاشته شده‌اند. آثار نمایشگاه این موزیسین که در سال 2000 در آلمان به نمایش درآمد شامل پرتره‌هایی از جان لنون، اندی وارهول، دیوید بوئی و... بود که به صورا کتاب نیز منتشر شد.

13

 

جونی میچل

جونی میچل، نوازنده و موزیسین کانادایی و برنده چندین جایزه گرمی قبل از شروع کار در عرصه موسیقی، در عرصه هنر نقاشی فعال بود و اگرچه به شهرت زیادی در عرصه نوازندگی و خوانندگی دست پیدا کرد اما هرگز از نقاشی کردن خودداری نکرد.

میچل با توصیف خود به عنوان "نقاش محروم از شرایط"، بیشتر زندگی خود را نقاشی می‌کند و به ندرت هنر خود را به نمایش می‌گذارد. برخی از نقاشی‌های وی پرتره‌هایی از موزیسین‌هایی مانند باب دیلن یا گراهام نش است و برخی دیگر بیشتر از سالن‌های موسیقی در کانادا است.

میچل در سال 1993 با استفاده از شکل ظاهری آثار ون‌گوگ، عکس خود را با نام "رنگ نیلی آشفته" خلق کرد و  این نقاشی جلد آلبوم او به همین نام در سال 1994 منتشر شد.

11

 

مریلین مانسون

مریلین مانسون خواننده و آهنگساز که به خاطر شخصیت‌ و ظاهر عجیب و غریبش شناخته شده است، نه تنها از طریق موسیقی، بلکه به واسطه نقاشی‌هایش رفتارهای وندالیستی خود را بروز می‌دهد.

مانسون از طریق هنر خود با به چالش کشیدن معیارهای متعارف زیبایی و کشف سویه‌های ناخوشایند و بحث برانگیز زندگی، از طریق نقاشی‌های تاریک خود، اکتشافی وجودی از شرایط انسانی را دنبال می‌کند.

این موسیقیدان که تحت تأثیر هنرمندانی چون سالوادور دالی و اگون شیله است، آثارش در چند دهه گذشته در گالری‌های اروپا و آمریکا به نمایش درآمده است.

9

 

پتی اسمیت

ممکن است همه دنیا پتی اسمیت را به عنوان یک خواننده، ترانه‌سرا و یا حتی شاعر بشناسند، اما پتی اسمیت نیز دارای روحیه‌ای لطیف در عرصه هنر است. این موزیسین چند وجهی از اواخر دهه 60 میلادی در حال طراحی و عکس گرفتن است.

بیشتر عکس‌های سیاه و سفید اسمیت در موزه‌های مهمی مانند موزه هنرهای مدرن نیویورک و مرکز ژرژ پمپیدو پاریس به نمایش گذاشته شده است. او با یک دوربین پولاروید عکاسی و بخش‌های منفی اثر را با چاپ‌های نقره‌ای، ژلاتینی یا دیجیتال به آثاری سیاه و سفید تبدیل می‌کند.

 او در این باره می‌گوید: "من در دنیای سیاه و سفید بزرگ شدم، تصاویر تلویزیونی، مجلات و فیلم‌ها همگی سیاه و سفید بودند و من در مورد آنها حسی باستانی دارم؛ برای همین در آثارم احساس دلتنگی مطابق با این پیشینه را به نمایش می‌گذارم."

4

 

یوکو اونو

یوکو اونو اگرچه با هنرهای بسیاری که دارد هنوز بیشتر به عنوان همسر جان لنون شناخته می‌شود، اما او آهنگساز و خواننده مشهوری است و البته در زمینه هنر نقاشی آوازه‌ای جهانی دارد.

جدا از نقاشی‌ها و چیدمان‌های مشهور این هنرمند که در گالری‌های مختلف دنیا همچون موزه موما به نمایش درآمده، او در زمینه هنر اجرا نیز آثار مفهومی پر گفتمانی خلق کرده است.

3

 

مایک شینودا

مایک شینودا خواننده، نوازنده و ترانه‌سرا بیشتر به عنوان یکی از اعضای گروه شش نفره "لینکین پارک" شناخته می‌شود. اما او در کالج طراحی هنر آرت در پاسادنا، کالیفرنیا تحصیل و یک هنرمند تجسمی و گرافیست است.

شینودا به عنوان طراح گرافیک در تعدادی از پروژه‌های خود و آلبوم‌های گروه "لینکین پارک" کار کرده و البته نمایشگاه‌های انفرادی مختلفی نیز داشته است. او به همراه  جو هان، دی جی معروف، بر روی دیوار برلین نیز نقاشی کرده است.

2

 

 

جانی دپ پیرس برازنان باب دیلن جیم کری آنتونی هاپکینز یوکو اونو لوسی لیو پل مک کارتی مریلین مانسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین