کد خبر: 51177 A

رازهای جالب نقاشی طومار کینگ‌مینگ/ شهری آرمانی که هیچ فقیری ندارد

رازهای جالب نقاشی طومار کینگ‌مینگ/ شهری آرمانی که هیچ فقیری ندارد

تفسیری از این نقاشی وجود دارد که می‌گوید نقاش شهری آرمانی را تصویر کرده که در آن هیچ فقیری وجود ندارد و مردم از طبقات مختلف در نهایت تناسب و تعامل با هم زندگی می‌کنند

ایران آرت: پیچیدگی‌ها و جزئیات این نقاشی باشکوه متحیرکننده است و صحنه‌هایی از زندگی روزمره شهری چین در قرن12 را نشان می‌دهد. این نقاشی طوماری طوری طراحی شده بود که تماشاگر آن را در راستای افقی دنبال کند. در مرکز نقاشی می‌توان خیابانی شلوغ و پل قوسی زیبایی را مشاهده کرد که روی رودخانه خم شده است. منظره شهری پر از جزئیات متنوعی است که در هر بار دیدن چیزهایی جدید در آن یافت می‌شود.

به گزارش همشهری، این نقاشی را می‌توان با عکس‌های پانورامای امروزی مقایسه کرد که افق وسیعی را پیش چشم مخاطب می‌آورد. رودخانه به شهر حیات داده و همه جنب‌وجوشی که در نقاشی می‌بینیم از آن نشأت می‌گیرد. نقاش خواسته حرکت و تکاپو را به بوم ثابت خود تزریق کند و چشم‌انداز وسیعی که تصویر کرده، باعث می‌شود چشم مخاطب مدام برای دیدن جزئیات به حرکت درآید و مقصود نقاش را برآورده سازد.

تفسیری از این نقاشی وجود دارد که می‌گوید نقاش شهری آرمانی را تصویر کرده که در آن هیچ فقیری وجود ندارد و مردم از طبقات مختلف در نهایت تناسب و تعامل با هم زندگی می‌کنند. نقاشی از سمت راست با صحنه‌ای صبحگاهی در طبیعت آغاز می‌شود و در سمت چپ با صحنه‌ای از زندگی مردم در شهر خاتمه می‌یابد.

شناسنامه

نام نقاشی: طومار کینگ‌مینگ یا در امتداد رودخانه حین برگزاری جشنواره کینگ‌مینگ

نقاش: ژانگ زِدوآن

سال: 1100میلادی

تکنیک: جوهر و رنگ روی سیلک

ابعاد: 25.5cm* 5.25m


نقاشی هنرهای تجسمی نقاش ژانگ زدوآن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین