کد خبر: 51336 A

سلفی گرفتن با خواهر ناپلئون دردسرساز شد

سلفی گرفتن با خواهر ناپلئون دردسرساز شد

سلفی گردشگر اتریشی در موزه‌ای در ایتالیا دو انگشت پای خواهر ناپلئون بناپارت را کند.

ایران آرت: یک گردشگر اتریشی به هنگام سلفی گرفتن با مجسمه خواهر "ناپلئون بناپارت" در موزه‌ای در ایتالیا، بخشی از آن را تخریب کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه نشنال، این بانوی اتریشی که نام و هویتش رسانه‌ای نشده قصد داشت با مجسمه پائولین بناپارت ساخته آنتونیو کانووا (۱۸۲۲-۱۷۵۷) هنرمند ایتالیایی دوره نئوکلاسیک عکس سلفی بگیرد که موجب کنده شدن دو انگشت از پای این تندیس شد.  

ایرنا نوشت این ماجرا روز ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۹۹) در موزه آنتونیو کانووا در پوسانیو واقع در شمال شرق ایتالیا اتفاق افتاد. به نقل از صفحه فیس‌بوک این موزه، نگهبانان چند دقیقه پس از آن که گردشگر اتریشی با عجله موزه را ترک کرد، متوجه خسارت به بار آمده شدند. کارکنان موزه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته به ماجرا پی بردند و متوجه شدند همه چیز سر گرفتن یک عکس سلفی اتفاق افتاده است.

به موجب شیوه‌نامه‌های جلوگیری از شیوع کرونا، گردشگران خارجی برای بازدید از موزه‌های ایتالیا لازم است قبل از ورود نام خود را ثبت کنند. این امر باعث شد موزه آنتونیو کانووا فورا شخص مقصر را شناسایی کند. مویرا ماسکوتو مدیر موزه در گفتگو با رسانه‌های اتریش اعلام کرد کارکنانش موفق شده‌اند تکه های شکسته شده مجسمه را پیدا کنند، امری که به ترمیم آن کمک خواهد کرد.

متولیان این موزه ایتالیایی ضمن اعلام این خبر از بازدیدکنندگان درخواست کردند بیشتر مراقب باشند: 

میراث فرهنگی ما باید حفظ شود. رفتار مسئولانه در داخل موزه و احترام گذاشتن به آثار و اشیاء حفاظت شده موجود در آن نه تنها یک تکلیف و وظیفه مدنی بلکه نشانه احترام به آن چیزی است که باید با غرور به آیندگان تحویل دهیم.

این اولین بار نیست که سلفی گرفتن در موزه خسارت به بار می‌آورد. در فوریه سال ۲۰۱۷، زیرپای یک بازدیدکننده به هنگام عکس گرفتن خالی شده و یکی از کدوتنبل‌های مجموعه یایویی کوساما از دستش رها شد و به مجموعه اتاق آینه‌های بی‌کران این هنرمند معروف ژاپنی خورد. با وجود آن که خسارت وارده جزئی بود اما این اتاق به طور موقت تعطیل شد.

در همان سال سلفی گرفتن یک بازدیدکننده در نمایشگاه  ۱۴th Factory آمریکا، ۲۰۰ هزار دلار خسارت برجای گذاشت. یک خانم به هنگام عکس گرفتن با یکی از مجسمه‌های این نمایشگاه به پایه آن تکیه داده بود اما سست و ضعیف بودن این پایه باعث شد مجسمه روی تندیس کناری سقوط کند و در یک چشم بهم زدن تقریبا یک‌چهارم مجسمه‌های نمایشگاه روی زمین افتاده و شکستند.

 

مجسمه موزه اثر هنری ناپلئون بناپارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین