کد خبر: 51405 A

شبیه‌سازی چهره رافائل برای پایان دادن به یک معما/ عکس

شبیه‌سازی چهره رافائل برای پایان دادن به یک معما/ عکس

دانشمندان دانشگاه "تورورگاتا" در رم به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت رافائل با کمک نسخه‌های مصنوعی بقایای منسوب به "رافائل" اقدام به بازسازی تصویر سه بعدی از چهره این هنرمند کردند.

ایران آرت: رافائل، نقاش مشهور رنساس حدود ۵۰۰ سال پیش درگذشت، اما سال‌ها در مورد موقعیت مکانی محلی که این هنرمند در آن به خاک سپرده شده تردیدهایی وجود داشته، حالا کارشناسان هنری تصویر سه بُعدی چهره این هنرمند را شبیه‌سازی کردند تا به این وسیله به این معمای چندین ساله پایان دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رافائل سانتسیو" نقاش و معمار نامدار ایتالیایی که بیشتر با نام "رافائل" شناخته می‌شود در کنار "لئوناردو داوینچی" و "میکل‌آنژ" از مهم‌ترین هنرمندان رنسانس به شمار می‌رود که در سال ۱۵۲۰ و در سن ۳۷ سالگی درگذشت. در تمامی این سال‌ها مقبره‌ای در "پانتئون" به عنوان محل دفن این هنرمند شناخته شده است.

در قرن نوزدهم میلادی نمونه‌ای مصنوعی با توجه جمجمه "رافائل" ساخته شد. با این حال کارشناسان از این موضوع که بقایای دفن شده در معبد "پانتئون" به "رافائل" تعلق داشته باشد اطمینان نداشتند.

حالا دانشمندان دانشگاه "تورورگاتا" در رم به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت این هنرمند با کمک نسخه‌های مصنوعی بقایای منسوب به "رافائل" اقدام به بازسازی تصویر سه بعدی از چهره این هنرمند کردند که در نتیجه تصویری مشابه خودنگاره‌های "رافائل" و پرتره‌هایی که توسط سایر نقاشان هم‌دوره این هنرمند خلق شده  بودند به دست آمد.


3XPWcm1kKrl9
تصویر شبیه‌سازی شده "رافائل"

یکی از کارشناسان حاضر در این پروژه بیان کرد: "با این که تصویر به دست آمده فقط ۸۰ درصد از چهره اصلی "رافائل" را نشان می‌دهد، اما شکی نیست که این بقایا به هیچ یک از شاگردان این هنرمند تعلق ندارند و احتمال اینکه فرد دیگری تا این حد به "رافائل" شباهت داشته باشد بسیار کم است."

"رافائل" بیشتر زمانش را صرف خلق آثار هنری به سفارش پاپ‌ آن دوره می‌کرد که در نتیجه چندین تالار نقاشی شده در واتیکان در کارنامه وی ثبت شد.

بخشی از شهرت "رافائل" به خلق پرتره‌های چشم‌نواز و ظریف باز می‌گردد و همین امر سبب شد نام او در رده هنرمندان بزرگی همچون "لئوناردو داونیچی" و "میکل آنژ" قرار بگیرد.

رنسانس رافائل نقاش اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین