کد خبر: 51689 A

ببینید: نقاشی‌هایی که شما را به گردش خیالی می‌برند

ببینید: نقاشی‌هایی که شما را به گردش خیالی می‌برند

مهمترین ویژگی هنر این است که می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ما را از دنیای غم‌انگیز اطرافمان جدا کند.

ایران آرت: با تماشای برخی از تابلوهای نقاشی ‌می‌توانیم برای مدتی از دنیای واقعی و محدود اطرافمان خارج شده و راهی سفری خیالی شویم.

به گزارش ایسنا، الجزیره در گزارشی به معرفی چند تابلو نقاشی پرداخته است که تماشای آن‌ها برای مدتی بیننده را از دنیای محدود اطرافش خارج می‌کند.

در این گزارش آمده است: خیلی‌ها آرزو می‌کنند به گذشته برگردند؛ البته نه فقط به دوران قبل از کرونا، بلکه به دوره‌ای از تاریخ که شبکه جهانی وب و بسیاری از این تکنولوژی های ارتباطی هنوز اختراع نشده بود. آن‌ها آرزو می‌کنند به زمانی بروند که خبری از جنگ، قحطی، پناهندگی و کرونا نباشد.

مهمترین ویژگی هنر این است که می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ما را از دنیای غم‌انگیز اطرافمان جدا کند. چیزی که به آن احتیاج داریم شاید یک فنجان نوشیدنی گرم، یک کلبه کوچک زیبا و یا دشتی سرسبز باشد که انتهایش ناپیداست. شاید ما به همه این‌ها احتیاج داریم تا بتوانیم از همه آنچه در دنیای روزمره طاقتمان را طاق کرده است کمی دوری کنیم.

هنر تنها وسیله‌ای است که می‌توان با آن بدون خارج شدن، از خانه فرار کرد!

در ادامه این گزارش چند تابلو نقاشی که شما را به گردشی خیالی می‌برند،‌ معرفی شده است:

"مهمانی شبانه" نقاش روس

مهمانی شبانه

سرگئی سوریدوف ـ نقاش روس ـ در تابلو (Festival evening) یا "مهمانی شبانه" که در سال ۲۰۱۴ ترسیم شده است، گستره‌ای از زمان و مکان را در اختیار بیننده قرار می‌ دهد. در فضایی به مساحت ۷۵ در ۹۵ سانتی متر، میزی در میان باغی از گل کشیده شده و چرغ‌های زیبای اطراف آن به انتظار کسی که روی صندلی‌ و دور میز بنشیند روشن مانده‌اند.

این نقاشی مربوط به مکتب واقع‌گرایی یا رئالیسم است و نقاش روسی از رنگ‌های طبیعی در آن استفاده کرده است. نقاش به جزئیات اثر، توجه خاصی داشته است؛ به طوری ‌که روی میز تمام وسایل با دقت و به زیبایی چیده شده‌اند. همچنین باغ و گل‌ها و درختان به زیبایی ترسیم شده‌اند. تماشای این تابلوی منسجم، بسیار آرامش بخش است.

میز چای فرزند امپراتور روسیه

میز چای

دومین نقاشی، تابلو "میز چای" است که در  سال ۱۹۳۵ توسط دوشس روسیه الگا الکساندروویچ ـ فرزند امپراتور روسیه الکساندر سوم ـ ترسیم شده است. این تابلو با استفاده از آب رنگ در مساحت ۳۲ در ۳۹ سانتی‌متر ترسیم شده است. الگا الکساندروویچ پولی که از فروش این اثر به دست آورده را همچون دیگر آثارش وقف خیریه کرده است.

این نقاشی تمثیلی واقعی از خانه روستایی دوشس روسیه است. پنجره رو به مزرعه گشوده می‌شود و داخل اتاق میزی است که با پارچه تور دوزی شده پوشیده شده و ظروف چینی چای با رنگ‌های آبی و سفید که مورد علاقه‌ی دوشس بوده، چیده شده است. صندلی راحتی نیز ترسیم شده که اطرافش را گل‌های لاله و گل‌های دیگر پوشانده است. این تابلو زندگی آرام دوشس روسیه بعد از سقوط خاندان پادشاهی روسیه، در یک روستا را به نمایش گذاشته است.

نور ماه بالای اقیانوس

تابلو سوم اثر ماریانا فاستر به نام (Moonlight Over The Ocean) یا "نور ماه بالای اقیانوس"، ترسیم کننده یک ساحل خلوت و آرام است. آسمان را نور ماه و ستاره‌ها پوشانده‌اند. یک زن و مرد کنار ساحل و دور از هیاهوی دنیا نشسته‌اند. این تابلو آرامش و آسودگی خاطر را به بیننده منتقل می‌کند.

این نقاشی پیرو مکتب امپرسیونیسم است. در این مکتب هنری صحنه‌های واقعی با روش‌های غیرواقعی ترسیم می‌شوند.

نقاشی هنرهای تجسمی هنر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین