کد خبر: 51915 A

ببینید: زندگی کرونایی با اقلام بهداشتی بازآفرینی شد/ ابتکار جالب هنرمندان ژاپنی

ببینید: زندگی کرونایی با اقلام بهداشتی بازآفرینی شد/ ابتکار جالب هنرمندان ژاپنی

از زمان همه‌گیری بیماری کرونا این هنرمند تصمیم گرفته است وضعیت‌های روزمره جدید که که تحت تاثیر این ویروس قرار دارد را بازسازی کند.

ایران آرت: تاناکا تاتسویا، هنرمند ژاپنی که حدود یک دهه با اشیای دم‌دستی وضعیت‌های زندگی روزانه را بازآفرینی می‌کند، پس از همه‌گیری کرونا، ماسک و دستکش و دماسنج را دستمایه خلق روزمره‌های مینیاتوری خود کرده است.

تاناکا تاتسویا (Tanaka Tatsuya) هنرمند ژاپنی تقریباً حدود یک دهه است که هر روز خود را صرف ساختن صحنه‌های مینیاتوری از اشیای روزمره اطرافش می کند.

در سری داستان های روزمره این هنرمند از اشیای اطراف خود برای خلق روایت موقعی‌های زندگی روزانه بهره برده است که برای مثال کرم بروکلی به عنوان درخت، کته برنج کوه ها هستند.

به گزارش ایرنا، از زمان همه گیری بیماری کرونا این هنرمند تصمیم گرفته است وضعیت های روزمره جدید که که تحت تاثیر این ویروس قرار دارد را بازسازی کند و با دستمایه قرار دادن اشیایی همچون ماسک های بهداشتی یکبار مصرف، دستمال توالت، دستکش و تب‌سنج  ماجراجویی های هنری خود را محور این سبک از زندگی قرار داده است.

این هنرمند در یک رویکرد خلاقانه از اقلام بهداشتی که در روزهای همه گیری ویروس کرونا به عنوان بخش پررنگی از زندگی مردم جهان بدل شده به صورت سمبلیک بهره برده است.

 این هنرمند می تواند دم دستی ترین اشیاء را به مناظر هیجان انگیزی برای مخاطب تبدیل کند که پیش از این تصور چنین کارکردی غیرقابل تصور بوده است.

 

این هنرمند معتقد است هر کس باید چنین افکاری داشته باشید: کلم بروکلی و جعفری ممکن است گاهی اوقات شبیه یک جنگل از درختان به نظر برسند  و برگ‌های درختی که روی سطح آب شناور هستند ممکن است گاهی اوقات شبیه قایق های کوچک باشند. اتفاقات روزمره با رویکرد مینیاتور می توانند چشم اندازهای متفاوتی را برای ما به ارمغان آورند.

تاتسویا تاناکا در سال ۱۹۸۱ در بخش کوماموتو ژاپن متولد شد. در سال ۲۰۱۱  شروع به این پروژه هنری با عنوان روزانه تقویم مینیاتور کرد که با بازآفرینی وسایل روزمره وضعیت های زندگی روزانه را بازسازی می کند و به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

نمایشگاه‌های این هنرمند از طرف منتقدان مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر  صفحه اینستاگرام تاتسویا تاناکا  دنبال‌کنندگان زیادی دارد. 

نمایشگاه هنرمند تاناکا تاتسویا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین