کد خبر: 52059 A

نقاشی "مرد سالخورده" رامبراند اصل از آب درآمد

نقاشی "مرد سالخورده" رامبراند اصل از آب درآمد

کارشناسان دریافتند تابلو کوچکی که پیشتر به عنوان یکی از آثار تقلبی رامبرانت شناسایی شده بود به احتمال زیاد توسط این هنرمند خلق شده است.

ایران آرت: اخیرا مشخص شد تابلو کوچکی از تصویر یک مرد سالخوره خسته و غمگین که سال‌ها توسط کارشناسان به عنوان یک اثر تقلبی ارزیابی شده بود و در انبار یک موزه نگهداری می‌شد، یکی از آثار کارگاه رامبرانت بوده و به احتمال زیاد توسط شخص او خلق شده است.

به نقل از گاردین، موزه اشمولین در آکسفورد این هفته نمایشگاهی برای نمایش تابلو نقاشی "سر یک مرد ریشدار" (۱۶۳۰) که در سال ۱۹۵۱ به عنوان یکی از آثار "رامبرانت" به این موزه اهدا شده بود، برگزار خواهد کرد.

ایسنا نوشت در سال ۱۹۸۱ این تابلو نقاشی توسط مرکز "پروژه تحقیقاتی رامبرانت" که بزرگترین مرکز تعیین اصالت آثار "رامبرانت" است به عنوان اثری تقلبی شناسایی شد.

مدیر موزه اشمولین بیان کرد: "در آن زمان مرکز شناسایی آثار "رامبرانت" اعلام کرد این تابلو نقاشی در حقیقت تابلویی تقلبی است که در سبک آثار "رامبرانت" خلق شده و قدمت آن احتمالا به پیش از پایان قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد که این دوران حتی همزمان با دوران زندگی "رامبرانت" نیست."

بنابراین این تابلو نقاشی به انبار موزه منتقل شد. "ان ون کمپ" مدیر هنر اروپای شمالی موزه اشمولین در سال ۲۰۱۵ به این موزه پیوست و از حضور این تابلو نقاشی مطلع شد.

"ون کمپ" همیشه معتقد بود این تابلو نقاشی اصل است.

او بیان کرد: "این کاری است که "رامبرانت" می‎کرد. او همواره بر روی حس و حرکات چهره غمگین و خسته مردهای کهنسال مطالعه می‌کرد. این کار بسیار مشابه کارهایی است که رامبرانت در حوالی ۱۶۳۰ در "لیدن" انجام می‌داد."

در نهایت این تابلو نقاشی "پیتر کیلن" توسط یکی از مشهورترین کارشناسان "تحلیل حلقه ی درخت" یا "درختگاه شماری" مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد چوب استفاده شده در این تابلو از جنس همان چوبی است که در یکی از تابلو نقاشی‌های مشهور "رامبرانت" استفاده شده است.

به این ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد این تابلو نقاشی به کارگاه "رامبرانت" تعلق داشته است و تحقیقات بیشتر نیز مشخص خواهد کرد که آیا این اثر صد درصد توسط شخص "رامبرانت" خلق شده یا خیر.

 

نقاشی رامبرانت رامبراند اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین