کد خبر: 52299 A

ببینید: خلق آثار نقاشی بر اساس رمان "آلیس در سرزمین عجایب"

ببینید: خلق آثار نقاشی بر اساس رمان "آلیس در سرزمین عجایب"

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن میزبان بیش از ۳۰۰ اثر هنری خواهد بود که به نوعی با دنیای خیالی آلیس پیوند دارند.

ایران آرت: موزه ویکتوریا و آلبرت لندن مارس سال آینده (فروردین ۱۴۰۰) میزبان نمایشگاهی از آثار هنری برگرفته از دنیای "آلیس در سرزمین عجایب"، رمان معروف "لوئیس کارول"، خواهد بود.  

تام پایپر (Tom Piper) یکی از طراحان سرشناس صحنه تئاتر در انگلیس، سال آینده میلادی نمایشگاهی با مضمون ۱۵۷ سال تاثیر گسترده داستان آلیس در سرزمین عجایب بر دنیای هنر، برپا می‌کند. این نمایشگاه که با عنوان Alice: Curiouser and Curiouser در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن برگزار می‌شود، میزبان بیش از ۳۰۰ اثر هنری خواهد بود که به نوعی با دنیای خیالی آلیس پیوند دارند.

به گزارش ایرنا، "آلیس در سرزمین عجایب" نوشته لوییس کارول یک قصه معروف کودکانه است که اولین قسمت آن در سال ۱۸۶۵ میلادی منتشر شد و شخصیت‌ها و یک دنیای خیالی معروف را معرفی کرد که برای قرن‌ها الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان از جمله تیم برتون سینماگر، سالوادور دالی نقاش سورئالیست، آنا گسکل عکاس و ویوین وستوود طراح بود.  

در نمایشگاه لندن طیف گسترده‌ای از آثار از جمله تصویرگری‌های کتاب اصلی اثر جان تنیل تصویرگر بزرگ دوره ویکتوریا به نمایش گذاشته می‌شود. تنیل در خلق اولین کتاب از ماجراهای آلیس با نویسنده رمان همکاری کرد و تصویرگری‌های او بود که چهره شخصیت‌های داستان را به شکلی که امروز شناخته می‌شوند، رقم زد.

این نمایشگاه همچنین میزبان عکس‌هایی از آلیس لیدل واقعی نیز خواهد بود. آلیس دختر رئیس کالج کرایست چرچ دانشگاه آکسفورد بود که کارول او و دو خواهرش را با داستان‌های فانتزی سرگرم می‌کرد.

نمایشگاه Alice: Curiouser and Curiouser یکشنبه ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۰) در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن افتتاح می‌شود و تا دسامبر (آذر-دی ۱۴۰۰) به کار خود ادامه خواهد داد تا همه علاقه‌مندان فرصت کافی برای بازدید امن از این مجموعه را داشته باشند.



تصویری از اقتباس سینمایی رمان آلیس در سرزمین عجایب، ساخته تیم برتون



تابلوی مهمانی چای دیوانه، اثر سالوادور دالی

فروش الکترونیکی بلیت این نمایشگاه به زودی در وبسایت رسمی موزه آغاز می شود.

نقاشی آلیس در سرزمین عجایب موزه ویکتوریا و آلبرت لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین