کد خبر: 52415 A

نمایش ۷۰ اثر در متفاوت‌ترین نمایشگاه کلود مونه

نمایش ۷۰ اثر در متفاوت‌ترین نمایشگاه کلود مونه

موسسه هنر شیکاگو نمایشگاهی درباره ارتباط منحصربفرد شهر شیکاگو و کلود مونه، نقاش مشهور امپرسیونیست برگزار می‌کند

ایران آرت: نمایشگاه "مونه و شیکاگو" که از پنجم سپتامبر در موسسه هنر شیکاگو آغاز به کار کرده و تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱ ادامه دارد به ارتباط و نقش شیکاگو در حرفه و آثار "مونه" نقاش نامدار فرانسوی می‌پردازد و مجموعه‌ای از آثار این هنرمند که در این موسسه نگهداری می‎شوند را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، "شیکاگو" از سال‌ها پیش آثار "مونه" را تحسین کرده و به آن‌ها توجه نشان داده است و از اواخر ۱۸۰۰ تاکنون مجموعه‌داران هنری شیکاگو علاقه بسیاری به جمع‌آوری آثار این نقاش برجسته امپرسیونیست نشان داده‌اند.

در طول قرن اخیر، موسسه هنر شیکاکو نمایشگاه‌های متعددی را با محوریت آثار "مونه" برگزار کرده است که جدیدترین آن به سال ۱۹۹۵ بازمی‌گردد؛ آن نمایشگاه در آن زمان با استقبال زیاد بازدیدکنندگان مواجه شد و علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر جهان به شیکاگو کشاند. نمایشگاه سال ۱۹۹۵ رکورد آمار بازدیدکنندگان و بلیت‌های فروخته شده متعلق به این موسسه هنری را شکست.

اکنون آثار "مونه" به بخشی حیاتی از هویت موسسه هنر شیکاگو تبدیل شده است. امروزه این موزه حدود ۳۳ تابلو نقاشی و ۱۳ طراحی که بزرگترین مجموعه آثار این هنرمند در جایی خارج از فرانسه محسوب می‌شود را نگهداری می‌کند.

 
"درخت سیب" اثر "کلود مونه" / از مجموعه خصوصی
 

در نمایشگاه جدید موسسه هنر شیگاکو، حدود ۷۰ اثر از "مونه" به نمایش گذاشته می‌شود که شامل مجموعه آثار این موسسه و آثار مجموعه‌داران شیکاگو است که برخی از آن‌ها بسیار مشهور هستند و برخی دیگر به ندرت به نمایش گذاشته شده‌اند.

کلود مونه موسسه هنر شیکاگو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین