کد خبر: 53808 A

نمایشگاه‌های مهم هنری تسلیم شدند/ وضعیت قرمز در اروپا

نمایشگاه‌های مهم هنری تسلیم شدند/ وضعیت قرمز در اروپا

ا- آغاز دور جدید قرنطینه در آلمان و فرانسه، لغو چند نمایشگاه مهم هنری را به همراه داشت.

ایران آرت: با شدت گرفتن بحران شیوع کرونا در اروپا، رهبران فرانسه و آلمان از دور جدید قرنطینه در این دو کشور خبر دادند.

فرانسه از دیروز جمعه (۹ آبان) قرنطینه شد و همه‌جا به جز مدارس و کسب‌وکارهای ضروری تا اول دسامبر (۱۱ آذر) تعطیل شدند. در آلمان نیز تحت مقررات قرنطینه جدید، همه بخش‌ها از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی گرفته تا مراکز فرهنگی چون سالن‌های تئاتر و سینما از دوم نوامبر (۱۲ آبان) به مدت چهار هفته تعطیل می‌شوند. در این یک ماه به جز مدارس و فروشگاه‌ها همه‌چیز در این کشور تعطیل است.

ایرنا نوشت به دنبال انتشار این خبر، روزنامه هنر نیز در گزارشی از تعطیلی نمایشگاه‌های مهم هنری در این دو کشور خبر داد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، نمایشگاه هنرهای زیبای پاریس (Fine Arts Paris) فرانسه و نمایشگاه هنر کلن (Art Cologne) آلمان که پیش‌تر قاطعانه از برگزاری رویدادهایی در ماه نوامبر (آبان- آذر ۹۹) خبر داده بودند، در برابر محدودیت‌های جدید تسلیم شدند.

بر این اساس، نسخه فیزیکی چهارمین دوره از نمایشگاه هنر و عتیقه‌جات هنرهای زیبای پاریس که قرار بود از ۲۶ تا ۲۹ نوامبر (۶ تا ۹ آذر ۹۹) در چهل نگارخانه کاخ Brongniart برگزار شود، لغو شد. این نمایشگاه در عوض از ۲۴ تا ۲۹ نوامبر (۴ تا ۹ آذر) به صورت برخط برگزار می‌شود و ۴۸ غرفه‌دار هر کدام ۱۰ اثر از قبل بررسی شده را به نمایش خواهند گذاشت.

لویی دو بیزر (Louis de Bayser) مدیر این نمایشگاه ماه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه هنر گفته بود: البته که نگران بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در فرانسه هستیم اما هنوز اطمینان داریم اجازه برگزاری نمایشگاه هنرهای زیبای پاریس را به دست خواهیم آورد. اهمیت این نمایشگاه برای ما در این است که با به نمایش گذاشتن جدیدترین آثارمان، بقا و پویایی بازار هنر را نشان دهیم.

با قرنطینه شدن آلمان، دو نمایشگاه هنر و طراحی و هنرهای زیبای کلن که قرار بود از ۱۸ تا ۲۲ نوامبر (۲۸ آبان تا ۲ آذر ۹۹) در مرکز Koelnmesse شهر کلن برگزار شوند، نیز لغو شدند. این دو نمایشگاه به جای تاریخ تعیین شده، از ۱۴ تا ۱۸ آوریل سال  ۲۰۲۱ (۲۵ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهند شد. پنجاه و چهارمین دوره نمایشگاه هنر کلن ابتدا قرار بود آوریل ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به ماه نوامبر موکول شد و قرار بود ۱۵۱ نگارخانه از ۲۵ کشور جهان در آن شرکت کنند.

با وجود آن که تداوم شیوع کرونا بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری را در جهان لغو کرده، همچنان تعدادی از این رویدادها در فهرست برگزاری قرار دارند. هفته هنر وین از ۱۳ تا ۲۰ نوامبر (۲۳ تا ۳۰ آبان ۹۹) در اتریش برگزار می‌شود و مرکز همایش و نمایشگاه‌های استانبول نیز از ۱۶ تا ۲۰ دسامبر (۲۶ تا ۳۰ آذر ۹۹) میزبان پانزدهمین دوره نمایشگاه هنر معاصر استانبول خواهد بود.

هنر نمایشگاه هنری کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین