کد خبر: 54115 A

تابلوی متفاوتی که رکورددار گران‌ترین نقاشی کلود مونه شد/ عکس

تابلوی متفاوتی که رکورددار گران‌ترین نقاشی کلود مونه شد/ عکس

استاد چیره دست امپرسیونیسم علاقه بسیاری به خلق تابلوهای نقاشی در قالب مجموعه‌های مختلف داشت و "کومه علف خشک" یکی از همین مجموعه‌ها بود.

ایران آرت: ۱۵ تابلو نقاشی با عنوان "کومه علف خشک" در ساعات مختلف روز و فصل‌های مختلف توسط "مونه" خلق شد و در سال ۱۸۹۱ در گالری "Durand-Ruel" به نمایش گذاشته شد.

به طور کلی "اسکار کلود مونه" ۲۵ تابلو نقاشی با این سوژه خلق کرد. در این مطلب یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی در بین مجموعه "کومه‌های علف خشک" را معرفی می‌کنیم؛ "کومه علف خشک" متعلق به سال ۱۸۹۰.

این تابلو نقاشی که مدت‌هاست در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود در سال ۲۰۱۹ در حراجی ساتبیز به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار فروخته شد که این رقم رکوردی در آثار "مونه" به ثبت رساند.

61777693

 

به گزارش ایسنا سال ۱۸۹۰ برهه زمانی مهمی در زندگی "کلود مونه" بود. او در این سال ۵۰ ساله شد و برای نخستین‌ بار ملکی را خریداری کرد. البته که این همان خانه و باغ مشهور روستای "ژیورنی" در فرانسه بود.

در حقیقت کومه‌های علف خشکی که در زمین‌های اطراف خانه او قرار داشتند، الهام‌بخش "مونه" برای خلق این مجموعه تابلوهای نقاشی شدند.

در آن زمان در یک یک روستاهای فرانسه ماشین خرمن‌کوب وجود نداشت و انتظار برای رسیدن یکی از این دستگاه‌ها به روستاها گاهی اوقات ماه‌ها طول می‌کشید، بنابراین ارتفاع این کومه‌ها به بیش از ۳ متر  و گاهی اوقات به ۶ متر می‎‌رسید و نحوه چیدمان آن‌ها بسته به مناطق مختلف تفاوت داشت.

کومه‌های مرتب و طلایی که در تابلوهای نقاشی "مونه" دیده می‌شوند ظاهرا کومه‌هایی است که اغلب در منطقه "نرماندی" جمع‌آوری می‌شدند. کومه‌هایی استوانه‌ای شکل که رأس آن‌ها گنبدی شکل بود.

منظره بی‌نظیر، ترکیب پرانرژی این تابلو نقاشی و نورپردازی‌های چشم‌نواز این تابلو نقاشی را به یک اثر مسحورکننده تبدیل کرده است.

کلود مونه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین