کد خبر: 54624 A

ندا اعظمی و دنیای خیالی زنان در گالری ویستا

ندا اعظمی و دنیای خیالی زنان در گالری ویستا

ندا اعظمی تازه ترین مجموعه نقاشی های خود روی گلیم را در گالری ویستا به تماشا گذاشت.

ایران آرت: آزاده جعفریان : ندا اعظمی درباره این نمایشگاه عنوان کرد: "در امتداد زیست" هفتمین نمایشگاه انفرادی من است. سوژه و موضوع آثار این نمایشگاه تقریباً در امتداد کارهای قبلی‌ام است. آثار من در مورد دنیای خیالی و ذهنی زن است و من به صورت فضاهای انتزاعی و خلوت کار می‌کنم. در واقع دنیای خیالی زن را در در زمینه‌های مختلفی می‌آورم.

وی ادامه داد: کانسپت نمایشگاه قبلی‌ام روی نقوش فرش بود و در نمایشگاه اخیر تصمیم گرفتم کارهایم را این‌بار روی این متریال انجام بدهم. گلیم را انتخاب کردم و روی یک گلیم ساده، کهنه و قدیمی که حالا شسته و تمیز شده است کار کردم. در این نمایشگاه چند اثر هم بر روی بوم دارم که کارها ساخت و ساز شده است.

ندا اعظمی

اعظمی با بیان این‌که افتتاحیه نمایشگاه "در امتداد زیست" به صورت حضوری برگزار شد و پس از آن به شکل آنلاین ادامه پیدا کرد، تأکید کرد: زمان برگزاری نمایشگاه که از چند ماه قبل مشخص شده بود را می‌توانستم جابجا کنم اما این کار را به دو دلیل انجام ندادم. نخست این‌که مشخص نیست وضعیت همه‌گیری کرونا در ادامه بهتر شود و دوم این‌که من استیتمنت و عنوان نمایشگاهم را "در امتداد زیست" گذاشته‌ام و با این عنوان می‌خواهم بگویم که ما باید روند عادی زندگی‌مان را پیش ببریم و خسته و ناامید نشویم. زندگی همچنان ادامه دارد و ما اگر کارهایمان را کنسل نکنیم بهتر است.

این هنرمند درباره تأثیر کرونا بر زندگی هنری او و همکارانش گفت: وقتی ماجرای بیماری کرونا و قرنطینه‌ها جدی‌تر شد یک ذره در دنیای شخصی من تأثیر گذاشت و باعث شد زندگی‌ام را خلوت کنم و بعد این خلوتی در کارم نیز آمد. گلیم و طراحی‌های خطی ساده‌تر وارد کارم شد و کلاً یک ذره حال و هوای خلوت‌تری پیدا کردم.

ندا اعظمی

وی افزود: مسئله کرونا همه ما را دارد به یک نوعی زمین‌گیر می‌کند. نه کاری فروش می‌رود و نه کاری دیده می‌شود. در زمینه تولید کار هم برای ما مشکل ایجاد شده است. یادم است در ابتدای سال حتی متریال کمیاب شد و ما این سو و آن سو به دنبال مواد بودیم تا بتوانیم کار خلق کنیم. قیمت‌ها هم فاجعه شد.

ندا اعظمی اظهار داشت: با وجود همه این مشکلات من دیدم که اگر ما بنشینیم و دست روی دست بگذاریم هیچ فایده‌ای ندارد. تنها کاری که می‌توانست مرا آرام کند این بود که نمایشگاهم سر موقع برگزار شود چرا که معتقد بودم ما باید روند زندگی‌مان را داشته باشیم و پا پس نکشیم.

این نقاش درباره تجربه برگزاری نمایشگاه آنلاین و فروش آثار هنری از طریق فضای مجازی بیان کرد: خرید آنلاین هنر خیلی کم است و یک پدیده‌ای است که تازه دارد شروع می‌شود. نمی‌دانم آنلاین شدن نمایشگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند روی فروش کارها بگذارد اما در مورد بازدید کارها می‌توانم بگویم که شاید اگر گالری در این دو هفته باز بود و نمایشگاه من به صورت حضوری برگزار می‌شد این نمایشگاه یک تعدادی بازدیدکننده داشت، اما وقتی نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شد مخاطبان بیشتری آثار من را در صفحه رسمی گالری یا صفحات دیگر دیدند و این اتفاق خوبی بود. به نظر من در این برهه از زمان صرف دیده شدن آثار کافی است.

ندا اعظمی در پایان گفت: برخی سایت‌ها به وجود آمده‌اند که تابلوهای کوچک را با قیمت‌ ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشند که مردم هم این تابلوها را می‌خرند ولی در مورد تابلوهای بزرگتر نمی‌دانم چه اتفاقی برای فروش آن‌ها خواهد افتاد. شاید بازار کارهای کوچک در فضای مجازی بهتر باشد.

نمایشگاه نقاشی ندا اعظمی با عنوان "در امتداد زیست" از ۳۰ آبان تا دهم آذر به صورت آنلاین توسط گالری ویستا برگزار شد.

 

گالری ویستا آزاده جعفریان ندا اعظمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین