ایران آرت: سجاد مالمیر: در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۲ پرتره از دیوید هاکنی، نقاش مشهور انگلیسی و یکی از مهم‌ترین پیشگامان جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ در موزه لس آنجلس کانتی (لاکما) به نمایش درآمد؛ پرتره‌هایی که به گفته خود این هنرمند برای کشیدن هر کدام از آنها به سه روز زمان نیاز دارد.

در ویدئویی که مشاهده می‌کنید و به طور اختصاصی توسط ایران آرت ترجمه شده، دیوید هاکنی از تجربه کشیدن نقاشی پرتره می‌گوید. این هنرمند برجسته، کاری که انجام داده را به یک مبارزه تشبیه می‌کند اما یک مبارزه لذت‌بخش که استقبال مردم از نمایشگاه و ماحاصل کار هاکنی دلیل اصلی آن لذت است.

دیوید هاکنی که تا سال گذشته عنوان گران‌قیمت‌ترین هنرمند زنده جهان را یدک می‌کشید و جف کونز رکورد او را شکست، به سبب نوجویی پیگیر، تنوع و تناقض آثارش یکی از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه‌های اخیر به شمار می‌آید.

آثار این هنرمند همواره گران‌قیمت و خبرساز بوده‌اند. به تازگی اعلام شد تالار اپرای سلطنتی لندن قصد دارد برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از بحران ویروس کرونا یکی از پرتره‌های دیوید هاکنی را به فروش برساند. چندی دیگر نیز اثری از این هنرمند با قیمت پایه ۳۵ میلیون دلار در حراجی هنر قرن بیستم و معاصر فیلیپس به فروش گذاشته خواهد شد.

من و قهرمانانم (۱۹۶۱)، ما دو پسر در کنار هم شفیقیم (۱۹۶۱)، استخری با دو پیکر، یک مجموعه هالیوود و خانم و آقای کلارک و پرسی از مهمترین آثار این هنرمند هستند.

کد خبر: 54757 |

فیلم: دیوید هاکنی و دنیای زیبای نقاشی‌هایش/ برای هر پرتره ۳ روز وقت می‌گذارم/ چالش در ۸۳ سالگی

پرتره‌ها، گل سر سبد آثار دیوید هاکنی هستند، هنرمندی که در ۸۳ سالگی نام و امضاش روی هر اثری اعتبار بسیار دارد.

ارسال نظر