کد خبر: 55109 A

ایام گالری دبی ۲۰۲۱ را با افشین پیرهاشمی آغاز می کند

ایام گالری دبی ۲۰۲۱ را با افشین پیرهاشمی آغاز می کند

افشین پیرهاشمی بارها به عنوان یکی از ۵۰۰ هنرمند پرفروش دنیا توسط آرت پرایس مورد ستایش قرار گرفت؛ او که توسط نشریه هافینگتون‌پست آمریکا در زمره شش هنرمندی انتخاب شد که در خاورمیانه الهام بخش هستند، به تازگی در فهرست مشترک "آرت‌پرایس" و "فیاک"، در زمره هزار هنرمند برتر قرن ۲۱ گزیده شد...

ایران آرت: گالری ایام دبی اعلام کرد سال نوی میلادی را با نمایش مجموعه آثار افشین پیرهاشمی آغاز خواهد کرد.

ایام که یکی از معتبرترین و جریان سازترین گالری های خاورمیانه محسوب می شود به تازگی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد سال ۲۰۲۱ را با نمایش اختصاصی آثار یک هنرمند ایرانی، افشین پیرهاشمی شروع می کند.

افشین پیرهاشمی، نقاش صاحب نام و در عین حال جوان ایرانی ست که سال ۲۰۰۳ با برنده شدن در ششمین بینال نقاشی تهران و سپس برگزیده شدن در دوسالانه بین المللی پکن نامش بر سر زبان ها افتاد؛ نام او در سالیان گذشته بارها به عنوان یکی از ۵۰۰ هنرمند پرفروش دنیا توسط آرت پرایس مورد ستایش قرار گرفت؛ پیرهاشمی که به جهت ارائه نگاه خاص و انتقادی به موضوعات اجتماعی در آثارش و شکل‌دهی مفاهیمی معاصر در هنر مورد توجه است و توسط نشریه هافینگتون‌پست آمریکا در زمره شش هنرمندی انتخاب شد که در خاورمیانه الهام بخش هستند، به تازگی در فهرست مشترک "آرت‌پرایس" و "فیاک"، در زمره هزار هنرمند برتر قرن ۲۱ گزیده شد؛ به این فهرست هیجان انگیز فقط هشت هنرمند ایرانی راه یافتند که بنا به رتبه بندی این دو مرجع معتبر بین المللی، افشین پیرهاشمی در جایگاه ۶۰۵ قرار گرفت.

این فهرست در توضیح انتخاب پیرهاشمی نوشته است ۴۲ اثر از این هنرمند بین المللی ایران در حراج‌ها فروخته شده و مجموع قیمت آثارش ۱/۳ میلیون دلار بوده است. بالاترین قیمت چکش‌خورده برای تابلوهای افشین ۵۵۴ هزار دلار است. 

افشین پیرهاشمی

اهمیت این رتبه زمانی بیشتر نمود می یابد که بدانیم "آرت‌پرایس"، نقشی راهبردی در ارایه بانک اطلاعات هنرمندان دنیا دارد و از سال ۱۷۰۰ میلادی با رصد بیش از صد میلیون کار هنری تحلیل هایی به مارکت جهانی هنر ارائه می کند که نقشه راه خوانده می شود؛ لیست ماندگار ۱۰۰۰ هنرمند برتر قرن بیست و یکم از میان بیش از ٥٠٠ هزار هنرمند فعال در بازار هنر سراسر جهان منتخب شده‌ است.

نمایشگاه تازه افشین پیرهاشمی با نمایش مجموعه ای که در سال ۲۰۱۹ نقاشی شده اند در گالری ایام دبی برپا می شود؛ ایام گالری که این روزها به مرکز ثقلی برای نمایش هنر پیشرو خاورمیانه بدل شده، در سال ۲۰۰۶ در دمشق افتتاح شد و اکنون شعبه‌هایی را در بیروت،‌ دبی، لندن و جده تاسیس کرده است. خالد و حشام سماوی، موسسان این گالری، در ابتدا به دنبال پیشبرد هنر معاصر در سوریه بودند، اما افزودن شعب جدید سبب گسترش فعالیت هنری آن‌ها در سراسر خاورمیانه، اروپا و آمریکا شد. گالری ایام علیرغم وجود جنگ همچنان شعبه خود در دمشق را باز نگه داشته و سکویی بلند برای معرفی چهره های مهم و تثبیت شده هنر خاورمیانه در سراسر دنیا است.

گالری ایام دبی در DIFC در مرکز تجارت جهانی، یکی از ارکان قدرت در بازار هنر خاورمیانه است و با تاسیس حراج خانه و برپایی نمایشگاههای موفق در لندن و نیویورک ، ویترین باشکوه از پیشرفت هنر معاصر خاورمیانه است که توسط مهم ترین موزه ها ، دیلرها و مجموعه داران هنری رصد و بررسی می شود.

آثار افشین پیرهاشمی بارها در لندن ، میلان، مرکز مریدین واشنگتن، گالری الون هالند لندن، موزهٔ هنرهای معاصر تهران ... به نمایش درآمده است؛ گالری ایام هم در سال ۲۰۱۳ نمایشگاهی از آثار پیرهاشمی در شعبه دبی و آوریل ۲۰۱۴ نمایشگاه متفاوتی از او در شعبه لندن خود بر پا کرده است.

 

افشین پیرهاشمی ایام گالری گالری ایام دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین