کد خبر: 55176 A

ترکیب زیبای خوشنویسی و کاریکاتور در آثار هوانگ یائو

ترکیب زیبای خوشنویسی و کاریکاتور در آثار هوانگ یائو

او در آثارش خوشنویسی و کاریکاتور را ترکیب و با هم به کار برده است و همین موارد باعث می‌شود که فضایی انتزاعی به وجود آید.

ایران آرت: هوانگ یائو در سال ۱۹۱۷ در یک خانواده روشنفکر در شانگهای چین به دنیا آمد. او با ترکیب هنر خوشنویسی و کاریکاتور، در کشور خود به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. زیرا شخصیت اصلی کاریکاتورها و تکنیک‌های به کار برده شده در نقاشی‌ها، حال و هوایی پر جنب و جوش را به وجود آورده بودند.

داستان ترکیب خوشنویسی و کاریکاتور هوانگ از کجا شروع شد؟

هنگامی که هوانگ جوان بود، پدرش او را به عنوان فردی با سواد به محافل اجتماعی جامعه معرفی کرد. وی از زمان کودکی و جوانی خود، به یادگیری موضوعات مربوط به ادبیات، تاریخ و فلسفه، نقاشی و همچنین خوشنویسی و کاریکاتور پرداخت و مجموعه هنر خانواده خود را برای تمرین کپی کرد.

علیرغم این تحصیلات رسمی و در حالی که هوانگ بسیار جوان بود، مسیر کاری‌اش روند غیرمنتظره‌ای به خود گرفت. در زمان نوجوانی، مهارت او به عنوان یک نقاش مشهود بود و در سال ۱۹۳۴ او شخصیت کارتونی به نام Niubizi را ایجاد کرد. این شخصیت کارتونی به عنوان یکی از ستارگان دوران طلایی کاریکاتور و نقاشی کارتونی چین تبدیل شد. همچنین این شخصیت در آثار هوانگ، به عنوان نمادی از مرد چینی شناخته می‌شود.


photo_۲۰۲۰-۱۲-۲۴_۲۲-۴۱-۲۰

شکوفه‌های هلو بعد از طوفان اثر هوانگ یائو

 

به گزارش وبسایت پروانه، آثار جذاب او به وسیله جوهر، بر روی کاغذ برنج خلق شده‌اند و هم اکنون در گالری Ode to Art سنگاپور قرار دارند. در این نقاشی‌ها همه‌ی جوانب زندگی چند وجهی هوانگ و همچنین طیف وسیعی از علایق او دیده می‌شوند. مناظری که او به تصویر کشیده، تکنیک‌های نقاشی جوهریِ چینی را به ذهن متبادر می‌کند.



iparvaneh.ir-blog-calligraphy-and-the-accidental-cartoonist-2
منظره اثر هوانگ یائو
 

کارهای خلاقانه هوانگ مقوله‌های سنتی چینی را در برمی‌گرفتند، او در آثارش خوشنویسی و کاریکاتور ترکیب و هم به کار برده است و همین موارد باعث می‌شود که فضایی انتزاعی به وجود آید. البته آن شخصیت کارتونی و بچه‌های پر جنب و جوش همگی یادآور کارهای کارتونی هوانگ هستند و از طرفی علاقه او به زندگی را منتقل می‌کنند.

خود هوانگ یک بار گفت: "یک هنرمند باید مهارت‌ها و آرزوهای استادان قدیمی را بیاموزد، آنچه در جهان موجود است را مطالعه کند و سپس چیز جدیدی ایجاد کند تا همه در صلح و سعادت از آن لذت ببرند." هوانگ در آثاری که از خود به جا گذاشت، موفق به انجام چنین کاری شد.


iparvaneh.ir-blog-calligraphy-and-the-accidental-cartoonist-4-768x917

جهش قورباغه – کودکان اثر هوانگ یائو

 

خوشنویسی کاریکاتور نقاشی نقاش هوانگ یائو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین