کد خبر: 55353 A

تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر تهران جنجالی شد

تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر تهران جنجالی شد

برخی از هنرمندان و مخاطبان موزه هنرهای معاصر تهران نسبت به تغییر لوگوی قدیمی موزه واکنش نشان دادند و انتقاد کردند.

ایران آرت: همزمان با اعلام زمان بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در دی‌ ماه، متولیان امر از تغییر هویت بصری موزه نیز خبر دادند؛ موضوعی که واکنش‌هایی را به دنبال داشت و در نهایت رئیس موزه اعلام کرد که نشان قدیمی تغییر نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری مرمت و معرفی هویت بصری موزه هنرهای معاصر تهران روز دوشنبه (۸ دی ماه) در دو بخش مرمت و هویت بصری موزه برگزار و در آن اعلام شد که هویت بصری موزه با طراحی یک تم جدید به اسم "ققنوس" که تمام بخش‌ها را شامل می‌شود، تغییر کرده است. در این نشست عنوان شد که از هویت بصری موزه در سربرگ‌ها، پوسترها، نمایشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... استفاده خواهد شد.

اما مدتی از اعلام این خبر نگذشته بود که برخی از هنرمندان و مخاطبان موزه هنرهای معاصر تهران نسبت به تغییر لوگوی قدیمی موزه واکنش نشان دادند و انتقاد کردند.


هویت بصری جدید موزه هنرهای معاصر تهران

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در نشستی که با حضور هادی مظفری (مدیرکل اداره هنرهای تجسمی) و رضا عابدینی برگزار شده بود، درباره علل طراحی هویت بصری جدید موزه توضیح داده بود که به طور کلی هر نهاد متشخصی دارای یک هویت بصری است و عموما این هویت بصری از موزه ها آغاز شد. این درحالی است که موزه هنرهای معاصر تهران فاقد هویت بصری به این معنا بود. قبل از انقلاب از یک فونت زرد استفاده می شد و بعد از انقلاب یک نشانه برای موزه توسط جواد پویان طراحی شد و در دوره ای دیگر صداقت جباری فونتی را برای موزه طراحی کرد و این جریان در بخش‌های گوناگون ادامه داشت که البته هر کدام از اینها ساز خودشان را می‌زنند و با هم هماهنگی نداشتند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که در دوره جدید یک تم جدید به اسم ققنوس برای موزه در نظر گرفته شود که تمام بخش های موزه را شامل می شود.

او البته تاکید کرده بود که قرار نیست با لوگوی قبلی موزه خداحافظی کنیم و آن را کاملا کنار بگذاریم. هویت جدید به این معناست که ارتباطاتمان را با جهان هنر راحت تر کنیم. همچنین هم اکنون در حال کار کردن روی هویت صوتی موزه نیز هستیم.

با این وجود بعد از حواشی مطرح‌شده، احسان آقایی بار دیگر در صفحه رسمی موزه هنرهای معاصر اعلام کرد که نشان موزه تغییر نخواهد کرد و همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چنانکه هنوز همان نشان را در شبکه‌های اجتماعی خود به کار گرفته است.

آقایی در تماس خبرنگار ایسنا، هرگونه اظهار نظر بیشتر در این زمینه را به آینده موکول کرد.


لوگوی اصلی موزه هنرهای معاصر تهران

 

موزه هنرهای معاصر تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین