کد خبر: 55734 A

شاهکار بوتیچلی در ساتبیز رکورد می‌زند؟/ حراج نقاشی ۳۰ میلیون دلاری رامبرانت

شاهکار بوتیچلی در ساتبیز رکورد می‌زند؟/ حراج نقاشی ۳۰ میلیون دلاری رامبرانت

حراجی "ساتبیز" آثار برخی از نامدارترین چهره‌های تاریخ هنر اروپا را به فروش می‌گذارد.

ایران آرت: تابلوهای نقاشی، طراحی‌ها و مجسمه‌های برخی از پرآوازه‌ترین هنرمندان تاریخ اروپا در حراجی ماه ژانویه "ساتبیز" به فروش گذاشته خواهند شد.

در این بین دو تابلو نقاشی از "ساندرو بوتیچلی" و "رامبرانت" نیز حراج خواهد شد.

در این حراجی پیش رو ساتبیز یکی از نفیس‌ترین پرتره‌های "ساندرو بوتیچلی" نقاش چیره‌دست فلورانسی که با عنوان "مرد جوانی با مدالی در دست" شناخته می‌شود، در کنار سایر آثار ارزشمند این حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد. کارشناسان ارزش تقریبی این اثر را حدود ۸۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا تابلو نقاشی "مرد جوانی که یک مدال در دست داد" آخرین‌ بار در سال ۱۹۸۲ در جریان یک حراجی در بریتانیا به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

این تابلو نقاشی مرد جوانی را نشان می‌دهد که احتمالا از اشراف‌زادگان فلورانس در اواخر قرن پانزدهم میلادی است.

تابلو ۱۶ در ۲۱ سانتی‌متری "ابراهیم و فرشتگان" که در سال ۱۶۴۶ میلادی توسط "رامبرانت" نقاش مشهور هلندی خلق شده است نیز در حراجی ماه ژانویه ساتبیز با ارزش تخمینی ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

این تابلو نقاشی آخرین بار در سال ۱۸۴۸ در یک حراجی در شهر لندن به مزایده گذاشته شده بود و به قیمت ۶۴ پوند فروخته شده بود.

علاوه بر این آثار، حراجی ماه ژانویه "ساتبیز" مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی هلندی متعلق به قرن هفدهم میلادی را نیز شامل می‌شود.

پرتره‌ای از "آنتونی فان دیک" نقاش مشهور بلژیکی و تابلوهای طبیعت بی‌جان "ریچل روش" نیز از جمله آثار حاضر در این حراجی خواهند بود.

 

رامبرانت حراجی ساتبیز ساندرو بوتیچلی اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین