کد خبر: 56634 A

رونمایی از تندیس شیر اثر پرویز تناولی/ عکس

رونمایی از تندیس شیر اثر پرویز تناولی/ عکس

نمایشگاهی برای بزرگداشت پرویز تناولی مجسمه‌ساز برجسته کشورمان از ۸ تا ۲۲ اسفند در گالری هدایت برپا می‌شود.

ایران آرت: یک تندیس شیر اثر پرویز تناولی که برای همراهی با انتشار آلبوم "کنسرت بزرگداشت پرویز تناولی" و فیلم "نقطه و شیر" ساخته شده است، برای نخستین بار در روز هشتم اسفند ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

این اثر تازه تناولی و بسته بزرگداشت از ۸ تا ۲۲ اسفند در گالری هدایت رونمایی و به این مناسبت نمایشگاهی از سوی گالری۱۰ نیز برپا می‌شود.

در این نمایشگاه یک نسخه از پورتفولیوی شیرهای پرویز تناولی و یک قالیچه شیری از طرح‌های او به نمایش درخواهد آمد. این پورتفولیو مجموعه ای است از چهار نسخه سیلک اسکرین از نقاشی‌های پرویز تناولی با موضوع شیر و یک تندیس سرامیک کوچک شیر که آن نیز روی یک نقاشی نصب شده است. 

به گزارش ایسنا در این نمایشگاه همچنین عکس‌ها و ویدیوهایی از نمایش "پرویز تناولی و شیرهای ایران" در موزه هنرهای معاصر تهران، کنسرت بزرگداشت پرویز تناولی در تالار وحدت، پشت صحنه فیلم مستند نقطه و شیر، تمرین‌ها و ضبط موسیقی در استودیو به نمایش درمی‌آید.

SOSv4149hYSn

همچنین یک مجموعه عکس که پیش از نمایش موزه در آتلیه ژوبین میراسکندری، هنرمند عکاس برداشته شده، دیده خواهد شد. در این عکس‌ها پرتره‌هایی از سه آهنگساز و همچنین سروناز علم بیگی (کارگردان فیلم) در کنار تناولی دیده می‌شود. یک عکس از مریم زندی از تناولی در کنار مجسمه شیر بزرگ او و عکس‌هایی از حمیرا یاسری از پشت صحنه فیلم در کارگاه تناولی و عکس‌های ارغوان بوستان از صحنه‌های تمرین و ضبط موسیقی در شرایط کرونا به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه  از روز جمعه ۸ تا ۲۲ اسفند به گالری هدایت به نشانی تهران، خیابان استاد نجات‌الهی(ویلا)، کوچه ششم، پلاک۱۵ مراجعه کنند.

 

پرویز تناولی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین