کد خبر: 57045 A

در آستانه نوروز

ببینید: روایت ۴۰ هنرمند ایرانی از پرنده ها در گالری سو

ببینید: روایت ۴۰ هنرمند ایرانی از پرنده ها در گالری سو

گالری سو این روزها نمایشگاه گروهی پرنده ها را به تماشا دارد که تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ نیز دایر خواهد بود.

ایران آرت : شیرین قراویسکی گردآوری این آثار متنوع را به عهده دارد که از نگاه ۴۰ هنرمند ایرانی پرنده را از فرم تا معناگرایی و نشانه شناختی مرور می کند.

این نمایشگاه در دو طبقه گالری سو به نمایش است که در طبقه اول آثاری از کوروش شیشه گران، اسماعیل شیشه گران، علی اکبر صنعتی، علیرضا اسپهبد، بهمن محصص، رضا درخشانی، گیزلا وارگا سینایی، بیژن نعمتی شریف، ایمان راد، فرح اصولی، مقداد لرپور، محسن فولادپور، مهرداد جعفری، ساله شریفی، نیکی نجومی، نرگس هاشمی، رامتین زاد ارائه شده و در طبقه دوم کارهای محسن احمدوند، بهرام دبیری، اشکان عبدلی، برادران قاسمی، هادی علیجانی، نازنین اهری پور، رنه صاحب، علیرضا گلدوزیان، هانیه فرهادی نیک، لیلا ویسمه، آرمینه نگهداری، سارنج، آیلار دستگیری، رضا هدایت، علی معنمدیان، روزبه نعمتی شریف، اکبر نعمتی، نسرین ، شاهپوری، بهمن ایروانی، لادن بروجردی، مریم فرهنگ ، محمد تقی صداقتی، ابراهیم یغمایی، هدیس ا،لاد شهبازی، هادی نیکان به تماشاست.

 متنی با عنوان « از مرغ تا پرنده » به معرفی اندیشه شکل دهی این نمایشگاه پرداخته که در بخش هایی از آن آمده است: « ... بیشترین سهم پرندگان در هنر ایران هم‌نشینی آن‌ها با گل‌ است! «گل و مرغ» شیوه‌ای بی‌سابقه و شگفت‌انگیز است که مخاطبش را با منتهای زیبایی و ظرافت چه در صورت و چه در معنا مواجه می‌کند. در نمونه‌های اعلای گل و مرغ شما ناظر یک گفتگو هستید، گفتگوی پرنده با گل، عاشق با معشوق. «گل و مرغ» ظرافت اغراق‌شده‌ای دارد، آرام است و معنوی می‌نماید، در عین تکراری بودن سوژه به شدت متنوع است... در ایران از حضور پررنگ پرنده در ادبیات و شعر کلاسیک چون سیمرغ و منطق‌الطیر و همچنین تنوع پرنده‌ها در شهرهای مختلف و مهاجرت پرندگان همسایه در مقاطعی از سال تا تجربه‌ی داشتن پرند‌های خانگی و دیدن مرغ عشق‌های فالگیر، خاطره‌ی جمعی عمیقی را ساخته که حتی اگر با صد اندوه دیگر هیچ لک‌لکی به تجریش نیاید و میانکاله به شلوغی سابق نباشد، پرندگانی گوناگون در آسمان هنر ایران پرواز می‌کنند، بدون خستگی و مستمر.»

این نمایشگاه که ۱۵ اسفند آغاز به کار کرده تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

 

گالری سو شیرین قراویسکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین