کد خبر: 57103 A

تمجید ستاره تایتانیک از نقاشی جدید بنکسی/ عکس

تمجید ستاره تایتانیک از نقاشی جدید بنکسی/ عکس

کیت وینسلت تاکید کرد: نقاشی دیواری فوق‌العاده بنکسی باید بماند و به بخشی از میراث مرکز فرهنگی جدید تبدیل شود.

ایران آرت: کیت وینسلت به آخرین اثر هنری بنکسی، هنرمند خیابانی اسرار‌آمیز، واکنش نشان داده است.

در این اثر هنری که بر روی دیوار زندان ریدینگ کشیده شده، یک زندانی شبیه اسکار وایلد دیده می‌شود که با استفاده از یک رشته ملافه متصل به یک ماشین تحریر در حال فرار از زندان است.

وینسلت به جنبشی که خواستار تبدیل این زندان قدیمی به یک مرکز هنری شده، پیوسته است.

ستاره فیلم "تایتانیک در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت که "نقاشی دیواری فوق‌العاده بنکسی باید بماند و به بخشی از میراث مرکز فرهنگی جدید تبدیل شود."

وینسلت که متولد همان منطقه است، گفت: "من از دیدن اثر بنکسی روی دیوار ریدینگ خیلی هیجان‌زده شدم. اگر ریدینگ یک فضای هنری و میراثی مانند آن داشته باشد، که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود، واقعاً می‌تواند به اندازه برخی از تئاترهای مرکز شهر لندن ارزش داشته باشد."

اثر بنکسی


ایندیپندنت نوشت هفته آینده، شورای منطقه ریدینگ پیشنهاد جدیدی برای خرید این زندان و تبدیل آن به محل نمایش کار‌های هنری ارائه خواهد داد.

این اثر هنری بنکسی به دوران حبس اسکار وایلد در این زندان بین سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۸۹۷ اشاره داشته و شعر "ناله‌هایی از زندان ریدینگ وایلد در سال ۱۸۹۸ با الهام از این دوران نوشته شده است.

برخی این اثر بنکسی را ابراز حمایت وی از جنبش تبدیل زندان به مرکز هنری تفسیر کرده‌اند. این جنبش مورد حمایت بازیگرانی چون جودی دنچ، سر کنت براناگ، ناتالی دورمر و استفن فرای نیز قرار گرفته است.

 

بنکسی کیت وینسلت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین