کد خبر: 57182 A

افزایش پرتره‌های تاریخی زنان در گالری ملی پرتره

افزایش پرتره‌های تاریخی زنان در گالری ملی پرتره

گالری ملی پرتره لندن قول داد شمار پرتره‌های زنان و آثار هنرمندان زن را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

ایران آرت: گالری ملی پرتره لندن جزئیات یک پروژه سه‌ساله را اعلام کرد که برای اصلاح مجموعه آثار نمایشی این گالری و پرداختن به داستان زنانی که به شکل‌گیری تاریخ و فرهنگ بریتانیا کمک کرده‌ و نادیده گرفته شده‌اند برنامه‌ریزی شده است.

مسوولان این گالری اعلام کردند فقط ۲۵ درصد از پرتره‌هایی که در مجموعه دائمی این گالری قرار دارند به پرترهایی از زنان تعلق دارند. همچنین اعلام شد ۱۲ درصد از هنرمندان این آثار را زنان و ۸۸ درصد را هنرمندان مرد تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا ساختمان تاریخی این گالری در حال حاضر برای یک پروژه بازسازی ۳۵.۵ میلیون پوندی تعطیل است. زمانی که این ساختمان در سال ۲۰۲۳ بازگشایی شود برابری جنسیتی در آثاری که بر روی دیوار این گالری آویخته شده‌اند به طور قابل توجهی اصلاح خواهد شد.

هدف دوم این پروژه افزایش شمار پرتره‌های تاریخی زنان است که باید در مجموعه این گالری گنجانده شوند. «فلاویا فریگری» یکی از مسوولان این گالری بیان کرد: «برای مثال «لیلیان لیندسی» نخستین زن بریتانیایی که به عنوان یک دندانپزشک به رسمیت شناخته شد یکی از این گزینه‌ها است. او کسی است که باید گرامی داشته شود اما متاسفانه هنوز او را به مجموعه اضافه نکرده‌ایم.»

 

پرتره گالری ملی پرتره لندن نقاشی پرتره
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین