کد خبر: 57379 A

ببینید: زیباترین نقاشی‌های حسین محجوبی با موضوع طبیعت

ببینید: زیباترین نقاشی‌های حسین محجوبی با موضوع طبیعت

مناظر طبیعی، سبز و آرام مهمترین خصیصه نقاشی‌های محجوبی است. اگرچه خودش می‌گوید این نقاشی‌های آرام در واقع اعتراض به «انسان» است؛ انسانی که به جای اسب‌ها، ماشین کاشته است

ایران آرت: آرزو جعفریان : نقاش بهشت، استاد نقاشی که طبیعت را باشکوه و بی عیب و نقص به تصویر می کشد تا از عمق فاجعه های زیست محیطی پرده بردارد و ... از جمله عبارات توصیفی استاد حسین محجوبی ست که اردیبهشت ۱۴۰۰ پای به ۹۱ سالگی می گذارند.

حسین محجوبی را به نقاش طبیعت می‌شناسند. هنرمندی که سال‌هاست مناظر طبیعی و حیوانات، سوژه اصلی نقاشی‌هایش است. خودش می‌گوید: به‌طور کلی ما انسان‌ها باید در طبیعت به حرف خدا گوش بدهیم؛ خدا فقط عشق است و زیبایی و حرکت. اگر این کارها را نکنیم به درد این طبیعت نمی‌خوریم و باید به طبیعت برگردیم و بار دیگر به گونه‌ای دیگری به زمین بازگردیم.

مناظر طبیعی، سبز و آرام مهمترین خصیصه نقاشی‌های محجوبی است. اگرچه خودش می‌گوید این نقاشی‌های آرام در واقع اعتراض به «انسان» است؛ انسانی که به جای اسب‌ها، ماشین کاشته است و اعمالش باعث شده تا از این طبیعت خدادی، چیزی جز درخت‌های لاغر و بی‌جان، باقی نماند. 

البته به نظر می‌رسد سرآغاز توجه محجوبی به طبیعت و گسترش نمود آن در آثار نقاشی این هنرمند از زمانی شکل یا بهتر است بگوییم شدت گرفت که طراحی پارک‌های معروف شهر تهران همچون «ساعی» (که بانی ساخت آن کریم ساعی بود) و «ملت» را برعهده داشت. محجوبی می‌گوید طراحی این پارک‌ها اهمیت نقش درختان‌ در زندگی انسان‌ها را برایش پررنگ‌تر کرد و به همین سبب هم در آثار هنری‌اش بیشتر به این موضوع پرداخت. 

محجوبی که حالا بعد از ۷۰ سال فعالیت حرفه‌ای در جهانِ هنر به روایت زیبایی‌های طبیعت و اعتراض به رد پاهای زشت انسان‌ها و ماشین‌ها، او را می‌شناسند، درباره حال و هوای روزهای خود در روزگار کرونا به ایسنا گفته بود که «به طور کلی آثار را در پنج مرحله خلق می‌کنم. آخرین مرحله همان طبیعتی است که در همه آثارم می‌بینید و در آن آرامش و اکسیژن وجود دارد و همه چیز در روال طبیعی خود است. در کارهایم از همان ابتدا تا به امروز که ویروس کرونا جهان را در برگرفته است، همواره به انسان و بلاهایی که بر سر طبیعت آورده است، اعتراض کرده‌ام. انسان حق ندارد زمین را اینچنین نابود کند.»

در ادامه می توانید برخی از آثار این هنرمند را به انتخاب ایسنا تماشا کنید:

 

 

 

 

 

 

ا

 

حسین محجوبی آرزو جعفریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین