کد خبر: 5767 A

هنر روکوکو و قرن 18 فرانسه در آمریکا/ گزارش تصویری نمایشگاه گالری ملی آمریکا را اینجا ببینید

هنر روکوکو و قرن 18 فرانسه در آمریکا/ گزارش تصویری نمایشگاه گالری ملی آمریکا را اینجا ببینید

زمانی که ژوزف بناپارت برادر بزرگتر ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه، در سال 1815 به آمریکا رسید، مجموعه‌ای نفیس و شاهوار از نقاشی‌های قرن هجدهم فرانسه را با خود همراه برد.

ایران آرت: آثار قرن هجدهم هنر فرانسه در گالری هنرِ ملی آمریکا به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه از بیست و یکم ماه مه شروع شده است و تا بیستم آگوست سال جاری برپا خواهد بود. سایت گالری هنر ملی آمریکا نوشته: زمانی که  ژوزف بناپارت برادر بزرگتر ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه، در سال 1815 به آمریکا رسید، مجموعه‌ای نفیس و شاهوار از نقاشی‌های قرن هجدهم فرانسه را با خود همراه برد.

به گزارش ایران آرت، به نقل از سایت گالری هنر ملی آمریکا؛ نمایش عمومی این مجموعه برای نخستین بار هنر فرانسه را در آمریکا شناساند. گالری هنر ملی آمریکا 68 اثر هنری که نماینده هنر قرن 18 فرانسه است را به نمایش گذاشته که مخاطبان می‌توانند شاهد آثار برجسته و همین طور هنر روکوکو این بازه زمانی در فرانسه باشند.

درباب هنر روکوکو آمده است، که این هنر سبکی است که با رشد طبقه متوسط و بورژوای اروپا به وجود آمد و خاستگاه آن فرانسه بود. این سبک در ادامه باروک و در واقع به عنوان واکنشی علیه شکوه و جلال افراطی آن در کاخ‌ها پدید آمد. از نخستین نتایج آن ساختن خانه‌های شهری کوچک و راحت با تزئینات و ریزه‌کاری فراوان در فضاهای داخلی بود. هنر روکوکو باطراوت و مملو از سرزندگی است. در تزئینات آن از خطوط منحنی اشکال صدفی رنگ‌های صورتی آبی و سبز روشن به وفور استفاده می‌شود. در زمینه نقاشی شیوه‌های گوناگونی در این دوران پدید آمد. نقاشان به شیوه‌های فردی گرایش پیدا کردند و دست به آزمون‌های تازه‌ای زدند که به رومانتیسیسم منتهی شد.

تصاویری از آثار قرن هجده فرانسه که در گالری هنر ملی آمریکا به نمایش درآمده است، می‌بینید:

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

12

 

کاوه شایسته

هنر روکوکو باروک گالری هنر ملی آمریکا رمانتیسیسم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین