کد خبر: 57976 A

نمایشگاه نقاشیخط محسن صیدگر در میکاگالری کیش

نمایشگاه نقاشیخط محسن صیدگر در میکاگالری کیش

نمایشگاه آنلاین "چهل سالگی" با آثار نقاشیخط محسن صیدگر از دوم اردیبهشت در میکاگالری کیش آغاز شد که تا ۸ اردیبهشت ادامه دارد.

ایران آرت: محسن صیدگر، هنرمند و مدرس گرافیک، متولد 1360 لنگرود است. وی مقاطع مختلف تحصیلاتش را در رشته های صنایع دستی-فرش دستباف، گرافیک-چاپ و ارتباط تصویری ادامه داد.

صیدگر عضو انجمن هنرهای تجسمی لنگرود و انجمن طراحان گرافیک گیلان است که حضور در نمایشگاههای مختلف انفرادی و گروهی گرافیک و نقاشیخط داخلی و خارجی را در رزومه ی هنری خود دارد.

این هنرمند در خصوص فعالیت هنری خود و نمایشگاه "چهل سالگی" گفت: من عضو انجمن خوشنویسان بودم و البته از همان دوران دبستان به خوشنویسی کلاسیک علاقه مند بودم و شکسته نستعلیق کار می کردم. با توجه به اینکه  در همان ایام  نقاشی هم می کشیدم، خیلی گرایش داشتم به اینکه در دانگ های بالا هم خط بنویسم. در واقع چلیپانویسی من را ارضا نمی کرد و دوست داشتم با هر ابزاری که میشد، در دانگ بالا و ابعاد بزرگ تر بنویسم.

 چوب را می تراشیدم و از آن برای خودم قلم می ساختم، از مرکب های رنگی استفاده می کردم، برای خودم رنگ می‌ساختم. از کاغذهای بزرگ استفاده می‌کردم و علاقمند بودم که روی متریال های مختلف بنویسم. البته در آن سال‌ها دسترسی به اینترنت و دیدن نمونه کارهای مختلف وجود نداشت. 

اما پس از چند سال و طی کردن دوره کاردانی دانشگاه، این فرصت پیش آمد که خط را با فرمت های دیگری تمرین و اجرا کنم. در آن موقع بود که با نقاشیخط و خوشنویسی مدرن آشنا شدم که با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شد. گرایش من اندک اندک به این حوزه بیشتر شد و آن را با متریال های مختلف اجرا کردم و امروز تجربه‌های خودم را در قالب نمایشگاهی به نام "چهل سالگی" یعنی چهل سال تجربه زیست خودم در زندگی را به نمایش گذاشتم که امیدوارم مورد قبول قرار گیرد.

4

1

3

5

6

نقاشی خط میکا گالری محسن صیدگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین