کد خبر: 5805 A

گران ترین هنرمند زنده دنیا در آلبرتینیوم آلمان/ آثار گرهارد ریشتر +عکس

گران ترین هنرمند زنده دنیا در آلبرتینیوم آلمان/ آثار گرهارد ریشتر +عکس

موزه آلبرتینیوم آلمان، آثاری از گرهارد ریشتر را به نمایش می‌گذارد؛ رسانه های هنری معتبر او را گران ترین و در عین حال مهم ترین هنرمند زنده دنیا می خوانند.

ایران آرت: موزه آلبرتینیوم آلمان، آثاری از گرهارد ریشتر را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از بیستم ماه جاری تا 27 آگوست سال 2017 برپا خواهد بود.

گرهارد ریشتر (Gerhard Richter)  متولد سال 1932 در درسدن به نقل از موسسه فرهنگی درسدن با عنوان staatliche kunstsammlungen از شناخته شده ترین هنرمندان معاصر است.

او بیش از 5 دهه مشغول به خلق آثار هنری است و اکنون در هشتاد و پنجمین سالروز تولدش موزه آلبرتینیوم آلمان در نمایشگاهی از 20 ماه مه تا 27 آگوست سال جاری آثارش را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه 24 اثر این هنرمند آلمانی را به مخاطبان عرضه کرده است.

گرهارد ریشتر بیش از همه در نقاشی آبستره و انتزاعی به عنوان نقاشی مهم و برجسته مطرح است. سایت موسسه فرهنگی درسدن نقاشی‌های 5 سال اخیر این نقاش آلمانی را متفاوت از آثار انتزاعی سالیان پیش این نقاش توصیف کرده، و نوشته است او در این آثار خود را به عنوان نقاشی یگانه و بی نظیر معرفی می‌کند.

 ریشتر سال گذشته توسط مجله‌ی «Manager Magazin» به‌عنوان گران‌ترین نقاش معاصر جهان معرفی شد.

 یکی از تابلوهای «گرهارد ریشتر» با عنوان «تصویر انتزاعی ۵۹۹» که او آن در سال ۱۹۸۶ نقاشی کرده است، در حراجی «ساتبی» لندن به قیمت 46.3 میلیون دلار به فروش رفت تا رکورد جدیدی در زمینه‌ی گران‌ترین اثر فروخته‌شده توسط یک نقاش معاصر ثبت شود.

تابلوی «تصویر انتزاعی ۵۹۹» دو برابر قیمتی به فروش رسید که دست‌اندرکاران این حراجی بزرگ ارزیابی کرده بودند.

مجله‌ی «Manager Magazin» این هنرمند آلمانی را یکی از محبوب‌ترین هنرمندان 40 سال گذشته دانست و عنوان کرد که درآمد بالای حاصل از فروش آثار «ریشتر» مبنای محبوبیت او بوده است.

 

2

1

 

 

 

گرهارد ریشتر نقاشی انتزاعی آلبرتینیوم موزه آلبرتینیوم آلمان موسسه فرهنگی درسدن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین