کد خبر: 58103 A

حقوق شهروندی زنان در گالری الهه/ استقبال ۳۵۰ هنرمند

حقوق شهروندی زنان در گالری الهه/ استقبال ۳۵۰ هنرمند

نمایشگاه «شهر، زنان و حق شهروندی» پس از ماه مبارک رمضان در گالری الهه دایر خواهد شد.

ایران آرت: آرزو جعفریان: الهه جواهری ،مدیر گالری الهه، می گوید این دومین نمایشگاه ذیل عنوان حقوق شهروندی است، دوره نخست با موضوع « شهر، کم‌توانان و حق شهروندی » سال ۹۸ در موسسه ماه مهر برگزار شد و به موضوع افراد کم‌توان و مشکلات آن‌ها در شهر اختصاص داشت. در آن رویداد هنرمندان از منظر نقد و بررسی حقوق شهروندی جمعیتی قابل ملاحظه از ایران را مورد توجه قرار دادند که بازتاب وسیعی داشت و به طبع ما را بر آن داشت تا این موضوع را در دیگر بخش های جامعه واکاوی کنیم.

جواهری گفت: حق شهروندی زنان در محیط شهری و جامعه معاصر موضوع دومین دور این نمایشگاه است که طی یک فراخوان ملی به اطلاع هنرمندان سراسر کشور رسید، هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی مانند نقاشی، عکاسی، مجسمه‌سازی، تصویرسازی و... آثاری را ارائه کردند و از هر هنرمند ۳ تا ۱۵ اثر به دست ما رسید.

او با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۵۰ هنرمند برای این فراخوان اثر هنری فرستادند، گفت: پر واضح است اصل برای ما کیفیت بصری و اجرایی اثر هنری ست و با توجه به دیوار نمایشگاهی گالری الهه در نهایت حدود ۲۰ اثر در مدیاهای مختلف برای نمایشگاه انتخاب شده است.

به گفته او، آناهیتا عناصری،کیوریتوری این نمایشگاه را بر عهده دارد و ستاره حیدرزاده نیز گرداننده نمایشگاه است. آثار توسط کارشناسان هنری گالری بررسی شدند و مرحله اول داوری بر اساس تصویر و استیتمنت هنرمندان انجام شد و در مرحله دوم آثار از نزدیک بررسی شد. هر کدام از هنرمندان از زاویه نگاه خود به بیان موضوع پرداخته و تفاوت نگاه‌ها، در عین ارتباط کلی موضوع در آثار دیده می‌شود. در این آثار شهر به عنوان یک بستر اجتماعی برای قشر بزرگ زنان در نظر گرفته شده و هر هنرمند با توجه به تجربه زیسته و جهان‌بینی خود، آن‌ها را از جنبه‌های فردی یا اجتماعی نشان می‌دهد.

نمایشگاه «شهر، زنان و حق شهروندی» در صورت مناسب بودن شرایط کرونایی ،پس از ماه رمضان در گالری الهه بر پا می شود.

 

الهه جواهری گالری الهه حقوق شهروندی زنان آرزو جعفریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین