ایران آرت: نمایشگاه عکس‌های مریم زندی با نام "سبز می‌خواهمت" از روز جمعه 24 اردیبهشت به صورت آنلاین در سایت گالری گلستان به نشانی www.golestangallery.com برپا شده است.

شروع عکاسی خانم مریم زندی از سال ۱۳۴۸ است که جایزه اول مسابقه سراسری عکاسی وزارت فرهنگ و هنر به او تعلق گرفت .در ۱۳۵۰ در سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران به عنوان عکاس استخدام شد و در سال ۱۳۶۲ بازخرید شد و از آن هنگام بصورت عکاسی مستقل به فعالیتش ادامه داده است .طی حدود ۳۵ سال ،او ارشیو منحصر به فردی از پرتره  اشخاص مشهور ایران ،در زمینه های مختلف هنری و سیاست بوجود اورد و تعدادی از این پرتره ها را در پنج جلد کتاب بنام " چهره ها " به چاپ رساند .

مریم زندی تا کنون چهارده کتاب منتشرشده در زمینه ی عکاسی دارد .او عضو هیات موسس و اولین رییس انجمن ملی عکاسان ایران و عضو افتخاری انجمن عکاسان میراث فرهنگی ایران است .

مریم زندی در سال ۱۳۸۹ بخاطر تلاشش برای احقاق حقوق عکاسان و در سال ۱۳۹۳ به خاطر ایستادگیش برای چاپ بدون سانسور کتاب انقلاب ۵۷ ، از طرف جشنواره مستقل "شید"، بعنوان عکاس تاثیر گذار و جریان ساز سال شناخته شد .

این نمایشگاه در حالی در سایت گالری گلستان برگزار می‌شود که خانم لیلی گلستان به تازگی از استقبال خوب از برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت آنلاین خبر داده است.

مدیر گالری گلستان به ایسنا می‌گوید: اگر در شرایط عادی سه نمایشگاه حضوری برگزار می‌کردیم و به عنوان مثال از هر نمایشگاه ۱۰ اثر به فروش می‌رسید، در نمایشگاه‌ آنلاین ۲۰ اثر خریداری می‌شود. در واقع می‌توان گفت که برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین با فروش ۲ برابری همراه شده است.

خانم گلستان می‌گوید: یکی دیگر از خوبی‌های برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین این است که فروش خارج از کشور افزایش پیدا کرده است. در این مدت ایرانی‌های مقیم کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ژاپن و ... حدود ۴۰ اثر از نمایشگاه‌ خریداری و از هنرمندان جوان حمایت کردند. موضوعی که پیشتر، تا این اندازه تجربه آن را نداشتیم.
 

 

نمایشگاه عکس مریم زندی در گالری گلستان/ فیلم

نمایشگاه مریم زندی، عکاس شناخته شده کشورمان به صورت آنلاین در سایت گالری گلستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر