کد خبر: 58521 A

برپایی نمایشگاه‌ "ما بهم نزدیکیم" در میکا گالری کیش

برپایی نمایشگاه‌ "ما بهم نزدیکیم" در میکا گالری کیش

نمایشگاه گروهی نقاشی "ما به هم نزدیکیم" با آثاری از اکبر نیکان‌پور، محمدرضا ذبیح الله‌‌زاده، مهوش دولت‌آبادی، محسن مقدسی لاری، عبدالمهدی بهزادی، سمیه بیات و بهاره شورگشتی از روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت در میکا گالری کیش برگزار خواهد شد.

ایران آرت: میکا گالری کیش نمایشگاه های خود را بصورت حضوری و آنلاین برگزار می کند.

نمایشگاه گروهی نقاشی "ما به هم نزدیکیم" با آثاری از اکبر نیکان پور، محمدرضا ذبیح الله زاده، مهوش دولت آبادی، محسن مقدسی لاری، عبدالمهدی بهزادی، سمیه بیات و بهاره شورگشتی از روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت در میکا گالری کیش برگزار خواهد شد. 

 انتخاب آثار این نمایشگاه به عهده محسن مقدسی لاری بوده و ساعت بازدید نمایشگاه "ما به هم نزدیکیم" از ۱۸ الی ۲۲ است که تا سوم خرداد نیز ادامه خواهد داشت.

photo_۲۰۲۱-۰۵-۱۹_۱۷-۴۰-۴۹

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم اکبر نیکان پور آمده است:

عناصر طبیعت همیشه با شما از سادگی سخن می‌گویند. هنرمندان نقاش روح این طبیعت زیبا را به تصویر می کشند و این زبان آثار ماست: " سادگی و اندیشیدن " .

 زبان و بیان طبیعت می‌تواند ما را به فرم‌های معنی گرا برساند، اگر همسفر این هارمونی طبیعت باشیم.

کاش این اندیشه از شناخت طبیعت و پیوند این هارمونی طبیعت به خود زندگی انسان معاصر، نظمی تازه ببخشد و از این منظر هنر می‌تواند انسان‌ها را به هم نزدیک کند.

 آب، رودخانه، درختان، خاک و باد راز زندگی را زمزمه می‌کنند.

 طبیعت پر از زیبایی هاست، پس این زیبایی‌ها پر از اندیشه است. رنگ و نور در کنار فرم ها و سطح ها در نقاشی طبیعت می‌تواند ما را به انتزاع ناب برساند.

نمایشگاه حاضر خود بیانگر این نکته است: ما با هنر است که به هم نزدیکیم.

همچنین نمایشگاه آنلاین نقاشی مریم خزاعی از ۲۳ اردیبهشت در سایت میکا گالری کیش به آدرس  www.micaartgallery.com آغاز شده که تا پنج خرداد ادامه دارد.

مریم خزایی مدرس طراحی و نقاشی است که بیش از ۵۲ نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

4

در استیتمنت این نمایشگاه آنلاین آمده است :

داستان عکس ها در این مجموعه مدار یا مادرنام گرفته است.

مفهوم مادر با بند نافش به نوزاد، مداری را به جریان می اندازد که با تولد نوزاد این مدار به ظاهر قطع میشود و با تولد کودک بعدی دوباره همین مسیر ادامه دارد . 

مدار حکایت چرخه زندگی است و اینکه زن در مرکز این زایش قرار دارد و به عبارتی انتخاب شده است و رنج فراوان و البته لذت به وجود آوردن موجودی زنده از درون خود را تجربه میکند . 

 این چرخه تا جهان هست و کره زمین، ادامه دارد. برای بقای نسل و ادامه حیات و اصرار بشر به زنده بودن و زندگی کردن توسط زن به شکل مدار ادامه خواهد داشت . 

در پس این داستان، چهره اسطوره ای و نمادین مادر بسیار مهم بوده و به همین دلیل سر حذف شده تا اشاره به ملیت مشخصی نکند. در واقع این تن که صبورانه انتظار میکشد، برای زایش جدید فارغ از اسم یا ملیت یا هر چیز دیگر، چرخه زندگی را تداوم می بخشد و رنگها به همین دلیل گاهی خاکستری و گاهی رنگی تر تا نوسان مادر را نشان دهد .


photo_۲۰۲۱-۰۵-۱۹_۱۷-۴۰-۵۰

میکا گالری میکا گالری کیش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین