کد خبر: 58728 A

آغاز رسن بازی علی فخرائی در گالری ویستا

آغاز رسن بازی علی فخرائی در گالری ویستا

نمایشگاه چیدمان، ویدئو، مجسمه علی فخرائی در گالری ویستا برپا شده است.

ایران آرت: رسن بازی عنوان این نمایش است که عصر جمعه هفتم خرداد آغاز شده و تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ به نمایش است.

فرشته موسوی در معرفی مجموعه تازه علی فخرائی نوشته است: «رسن بازی» نمایشگاهی از کاوش‌های فخرائی در یافتن قابلیت‌های فرم‌های ساده است؛ راه‌کاری که از کنشِ تکرار، به‌هم‌پیچیدن، کاستن و گستردن به فرم‌های تازه می‌رسد. با پس‌زمینه‌ای در مجسمه سازی، فخرایی در بخش عمده‌ای از آثار این نمایشگاه، بافتن و گره زدن نخ و کاموا را به عنوان تکنیکی جایگزین برگزیده تا پیکره‌هایی آمیبی‌شکل خلق کند. پیکره‌هایی از هزاران پیچش و گره که گاه از نظامی گنجوی و گاه از عطار نیشابوری نشانی دارند:

چون تنم در سبد نوا بگرفت   سبدم مرغ شد هوا بگرفت/ آن رسن‌کش به لیمیاسازی   من بیچاره در رسن‌بازی 

فخرائی در بیست سال گذشته با کار طراحی، نقاشی و مجسمه در جستجو برای چگونه ساده کردن فرم‌ها یا از فر‌م‌های ساده به حس و معنا رسیدن بوده است. در این نمایشگاه با مجموعه «مَد» صورت‌هایی سنگی را نقش زده و در مجموعه «طراحی‌های مفتولی» سیم و نخ را مایه‌ی کار کرده است. بازگشت به ریشه‌های بومی در کارهای اخیرش امکان متفاوتی را فراهم می‌آورد تا مهارت‌های دستی روزمره را با ظرافتی شاعرانه گره بزند آنچنانکه ناهنر را به هنر بدل کرده و کیفیت زیبایی‌شناختی فراموش‌شده‌ای را یادآور شود.

علاقمندان به دیدار از این نمایشگاه می توانند غیر از شنبه با رعایت تمامی قوانین بهداشتی، هر روز ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

 

 

گالری ویستا علی فخرائی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین