کد خبر: 58900 A

هنرمندی که تجربه‌اش از کما را تبدیل به یک رمان گرافیکی کرد/ عکس

هنرمندی که تجربه‌اش از کما را تبدیل به یک رمان گرافیکی کرد/ عکس

یک هنرمند انگلیسی توهمات و تصاویر عجیب و غریبی را که در حالت کما دیده بود، به یک رمان گرافیکی تبدیل کرده است.

ایران آرت: زارا اسلاتری (Zara Slattery) هنرمند انگلیسی اهل برایتون در سال ۲۰۱۳ به یک باکتری گوشت‌خوار آلوده شد و بیش از دو هفته در یک کمای پزشکی برای بقا جنگید. در این مدت پزشکان به همسرش گفته بودند که خود را برای بدترین‌ها آماده کند. این هنرمند سرانجام یک پای خود را به باکتری مهاجم باخت اما زنده ماند.

زارا ۱۵ روزی که در کما بود توهمات واضحی را تجربه کرد و حالا پس از ۸ سال تمامشان را در یک رمان گرافیکی به نام کما (Coma) تصویر کرده است. وی در نگارش این رمان همچنین از خاطراتی که همسرش از این دوران ثبت کرده بود، استفاده کرد.  

تبدیل تجربه کُما به یک رمان گرافیکی

 

به گزارش ایرنا، این هنرمند انگلیسی درباره تجربه خود از کما می‌گوید: "در دل تاریکی از خواب بیدار شدم؛ سعی می‌کردم بفهمم کجا هستم و چه اتفاقی دارد برایم می‌افتد،  می‌دانستم خواب نمی‌بینم."

نویسنده کما این کتاب مصور را یک داستان چند لایه درباره عشق، خانواده، جامعه و درهم‌تنیدگی اساطیر باستانی با تجربیات مدرن بشری می‌داند که می‌تواند به عنوان یک ابزار سودمند به پزشکان در درک تجربه بیماران کمک کند.  زارا همچنین امیدوار است این رمان از یک یا چند رمز و راز درباره وضعیت بشر پرده بردارد و نظر طیف وسیعی از خوانندگان را به خود جلب کند.

 کما به یک حالت بیهوشی طولانی گفته می‌شود که در آن فرد واکنشی نسبت به محیط نشان نمی‌دهد.

 

هنرمند زارا اسلاتری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین