کد خبر: 60164 A

ببینید: اکبر نیکان پور در کافه گالری هاگ

ببینید: اکبر نیکان پور در کافه گالری هاگ

نیکان پور یکی از هنرمندان تصویرسازی ست که با کارهای بسیار متنوع از کار در مطبوعات تا چاپ ده‌ها کتاب و حتی تدریس در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به تثبیت این هنر همت گماشته است.

ایران آرت: اکبر نیکان پور، استاد شناخته شده تصویرسازی این روزها مجموعه گربه‌های خود را در کافه گالری هاگ به تماشا گذاشته است.

این نمایشگاه که هشتم مرداد آغاز شده تا ۲۲ مرداد دایر خواهد بود.

نیکان پور، فارغ التحصیل رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، لیسانس و کارشناسی ارشدتصویرسازی و دارای مدرک درجه یک هنری(دکترا) است.

او یکی از هنرمندان تصویرسازی ست که با کارهای بسیار متنوع از کار در مطبوعات تا چاپ دهها کتاب و حتی تدریس در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها به تثبیت این هنر همت گماشته است.

گفته می شود خوش فامی رنگ‌های اکولین، ویژگی‌های مشترک تصویری او در کتاب‌ها و مناسب برای کودکان پیش دبستانی است.

نیکان‌پور در کتاب اندازه دنیا (۱۳۶۹)، از روش‌های رنگ اندیشانه قبلی خود فاصله می‌گیرد و با رویکرد به کاربرد رنگ‌های آکریلیک و با استفاده از خطوط رنگی که به چاپ دستی نزدیک است، تصاویری ساده با استفاده از خطوط محیطی خلق کرده است؛ تصاویری که مقدمه ورود نیکان‌پور به قلمرو انتزاع در تصویرگری‌های بعدی اوست.تصاویر این کتاب، دیپلم افتخار دومین بی‌ینال جهانی لانییون فرانسه را به دست آورد.

"سی چشمه تا دریا"عنوان کتاب دیگری است که اکبر نیکان‌پور، در ابتدای کار خود در دهه 60، تصویرگری کرده است.تصویرهای این کتاب نیز همچون کتاب "اسب سفید چوبی" به روش اکولین نقاشی شده است.

کتاب‌های روز اول مدرسه، سنجاقک گرفتن چه راحته، خورشید خانه من، پشت چراغ قرمز، آسمان ابری نیست، قصه بهار، قصه ماه و مار سبز و پونه و ... از جمله کتاب های اوست.

اکبر نیکان پور کافه گالری هاگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین