کد خبر: 60735 A

حراج تابلوی "زنی با کلاه نارنجی" پیکاسو/ عکس

حراج تابلوی "زنی با کلاه نارنجی" پیکاسو/ عکس

یکی از زیباترین پرتره‌های پابلو پیکاسو، پاییز امسال در لس‌آنجلس به مزایده گذاشته می‌شود.

ایران آرت: پابلو پیکاسو نقاش و مجسمه‌ساز معروف اسپانیایی و از تاثیرگذارترین چهره‌های هنری سده بیستم به سبب آثار تحسین‌برانگیز و سبک و دید خلاقانه و متفاوتی که داشت، پای ثابت حراج‌های هنری مهم و سطح بالا در جهان است. چندی پیش خبر آمد که حراجی ساتبیز اکتبر امسال (آبان ۱۴۰۰) به مناسبت صدوچهلمین سال تولد این هنرمند برجسته برخی از شاهکارهای او از مجموعه هنر زیبای گروه هتل‌های ام‌جی‌ام/MGM  را در شهر لس‌آنجلس به حراج می‌گذارد. نگین این حراجی پرتره زنی با کلاه نارنجی (Femme au béret rouge-orange) است که پیکاسو در سال ۱۹۳۸ از محبوبش ماری ترز والتر کشید.

ارزش تخمینی تابلوی زنی با کلاه نارنجی چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است. کارشناسان دلیل این قیمت تخمینی بالا را تشابه فضای این تابلو با نقاشی ژوئن سوزان (Flaming June) شناخته شده ترین اثر فردریک لیتون، نقاش و مجسمه ساز انگلیسی، عنوان کرده‌اند.

12wqkBgywTD2

به گزارش ایرنا، تابلوی مرد و کودک دیگر اثر برجسته حاضر در حراجی آتی ساتبیز است. این نقاشی یکی از بزرگترین تابلوهایی است که پیکاسو در دوران فعالیت هنری خود کشید. پیکاسو در این بوم، یک مرد و یک کودک را به تصویر کشیده است که در قالب دیدگاه این هنرمند از مراحل پیشرفت هنری خود تعبیر شده است.

به گزارش ایرنا، پابلو پیکاسو به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی و از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم به حساب می‌آید که از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جستجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. این هنرمند پر کار و اثرگذار سده بیستم میلادی در هشتم آوریل ۱۹۷۳ میلادی در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک دوستانشان را برای صرف شام پذیرایی می‌کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.

 

پیکاسو پابلو پیکاسو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین